آناندا کالا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

انواع شلوار جین ضروری

types of jeans 1

اگر شیفته‌ی استایل جین، به‌خصوص شلوارهای همیشه محبوب این نوع پارچه هستید، در این مقاله از آنانداکالا به انواع شلوار جین ضروری که باید در کمدتان باشد اشاره کرده ایم.

شلوار جین چیست؟

واژه‌ی جین ریشه‌ای فرانسوی دارد. این کلمه برگرفته از لغت «جنوا» است که در زبان فرانسه به معنای رنگ آبی است. پوشاک جین از پارچه‌ای کتانی راه‌راه تهیه می‌شوند و این پارچه در صنعت نساجی به نام «دنیم» شناخته می‌شود. «لی» یکی از برندهای مشهور تولید شلوار جین است و شهرت آن در گذشته به حدی بوده است که خیلی از افراد هنوز به جای استفاده از کلمه‌ی جین، عبارت «شلوار لی» را به‌کار می‌برند.

شلوار جین اصل

برندهای معتبری از شلوارهای جین در دنیا وجود دارد و یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین برندهای این شلوار، مارک آمریکایی «لی» است. از دیگر برندهای معروف شلوار جین می‌توان به آل‌سینتز، برونلو‌کوچینلی، کلیون‌کلاین و… اشاره کرد. قیمت شلوارهای جین بنا به برند و کیفیت دوخت و پارچه‌ی آن، می‌تواند متفاوت باشد. شلوار جین ترک اصل در ایران به دلیل کیفیت بالا، دسترسی راحت‌تر و قیمت معقول‌تر نسبت به انواع اروپایی و آمریکایی، بسیار طرفدار دارد.

به دلیل تنوع بالای تولیدکنندگان اصل و تقلبی، تشخیص برند اصل شلوار جین کمی مشکل است و باید در زمان خرید، بسیار دقت کنید. برای تشخیص شلوار جین اصل اول از همه به دوخت آن توجه کنید. دوخت جین اصل، مرتب و مقاوم است و از نخ‌های چند لایه استفاده می‎‌شود. کیفیت دکمه‌ها و نحوه‌ی پرچ آن‌ها خود یکی از عوامل تشخیص اصل و تقلبی بودن جین است. فرم زیپ شلوارهای جین اصل، راحتی باز و بسته شدن و کیفیت حکاکی حروف روی آن نیز می‎‌تواند در تشخیص اصل از تقلبی کمکتان کند.

پیشنهاد ما برای شما:  نکات قابل توجه هنگام خرید شلوار جین

انواع پارچه‌های جین

جین کشی

پارچه‌های سفت و کشسانی سبب خوش‌فرم‌تر شدن بدن درون شلوار جین می‌شوند و به همین دلیل جین کشی از محبوب‌ترین پارچه‌ها برای دوخت شلوار است.

جین ضخیم

پارچه‌های ضخیم جین استحکام بالایی دارند. به دلیل بافت ضخیم پارچه، شلوارهای جین دوخته شده از این نوع پارچه، برای استفاده‌ی روزانه مناسب هستند و عمر آن‌ها کوتاه نخواهد بود. این نوع پارچه از گزینه‌های محبوب در فصل سرما است.

جین کاغذی

پارچه‌های خنک جین کاغذی از خوشایند‌ترین نوع پارچه‌های جین هستند. جین کاغذی، سنگینی بافت‌های ضخیم را ندارند و با وجود زیبایی سبک جین، حس راحتی دلچسبی را القا می‌کند. این پارچه برای شلوارهای تابستانی و شلوارهای گشاد جین بسیار مناسب است.

جین به همراه گلدوزی

اگر به دنبال شلواری خاص زنانه و کمی فانتزی هستید، بهتر است سراغ شلوارهای جین با گلدوزی‌های خوش‌رنگ باشید. گلدوزی به‌روی شلوارهای زنانه، ترکیبی از سبک اسپرت و کلاسیک ایجاد می‌کند. علاوه بر گلدوزی، استفاده از مروارید هم به زنانه‌تر شدن شلوار جین اضافه می‌کند و زیبایی آن بیشتر خواهد شد.

جین آبی روشن و تیره

رنگ آبی هویت شلوارهای جین محسوب می‌شود و به محض شنیدن نام جین، این رنگ در پس زمینه‌ی ذهن نقش می‌بندد. انواع تناژ آبی روشن و تیره می‌تواند با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف لباس‌‌های دیگر ست شود. رنگ‌های روشن در تابستان و تیره در زمستان، انتخابی هوشمندانه در بین انواع تناژ شلوار جین آبی است.

جین مشکی و دیگر تناژهای آن

با وجود آنکه انوع تناژهای رنگ آبی، مشهورترین و پرفروش‌ترین شلوارهای جین است، اما شلوار جین مشکی، ذغالی و طوسی نیز در دنیا بسیار طرفدار دارد. این رنگ‌ها نسبت به رنگ آبی، راحت‌تر با سایر رنگ‌های لباس ست می‌شوند و ظاهر کشیده‌تری به پاها می‌دهند.

پیشنهاد ما برای شما:  استفاده از لباس بارداری

انواع شلوار جین ضروری

بنا به روند دنیای مد و نیاز جین‌پوش‌ها، سبک‌های مختلفی از انواع شلوار جین وارد بازار شده است که هرکدام آن با انتخاب ست لباس مناسب، به تیپ فوق‌العاده‌ای تبدیل خواهد شد. در ادامه محبوب‌ترین انواع شلوارهای جین را به شما معرفی خواهیم تا پیش از خرید آن، دقیقا بدانید که به دنبال کدام سبک برای تکمیل و زیباتر شدن تیپ خود هستید.

۱. شلوار جین اسکینی (Skinny Jeans)

۲. شلوار جین راسته (Straight Leg Jeans)

۳. شلوار جین مام استایل (Mom Style jeans)

۴. شلوار جین مام فیت (Mom Fit jeans)

۵. شلوار جین بگی (Baggy Jeans)

۶. شلوار جین اسلش (Jogger Jeans)

۷. شلوار جین بوی ‌فرند (Boyfriend Jeans)

۸. شلوار جین گرل فرند (Girlfriend Jeans)

۹. شلوار جین پاچه گشاد (Flare Jeans)

امتیاز شما
0
دیدگاه‌های نوشته