آناندا کالا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

علت خارش در دوران بارداری چیست ؟ درمان خارش در حاملگی

خارش در بارداری

خارش در دوران بارداری:

خارش در دوران بارداری مخصوصا خارش در ناحیه شکم در زنان باردار یکی از شایع ترین اتفاقات می باشد که گاهی اوقات غیر قابل تحمل نیز می شود . البته در دوران حاملگی خارش یک پدیده طبیعی می باشد ولی در بعضی اوقات هم این خارش بیش از حد می شود که می تواند نشانه بیماری پاپول نیز می باشد .

علل خارش در زمان بارداری :

این خارش بیشتر در ماه های ۶ و ۷ بارداری به بعد اتفاق می افتد ، در بیشتر مورد های پیش آمده خارش های زمان بارداری امری کاملا طبیعی می باشد خارش بیشتر در ناحیه شکم و اطراف سینه ها به وجود می آید البته اگر خارش شدید در کف دست هایتان یا در کف پایتان داشتید حتما و سریعا به دکتر مربوطه مراجه کنید چون می تواند زمینه بیماری شدیدی باشد .

خارش در دوران بارداری و روش های درمان آن
خارش در دوران بارداری

آیا خارش شدید مشکلی به کودک من می رساند ؟

خارش شدید که اکثرا در سه ماهه سوم و اواخر دوران بارداری اتفاق می افتد بیشار مشکل کبدی مادر می باشد معمولا این نوع خارش ها در آخر شب بیشتر می شود . در صورت بیشتر شدن خارش حتما پیش دکتر های متخصص و حرفه ای بروید که از طریق سونوگرافی و انجام آزمایشان از وضعیت سلامت جنینتان اطمینان حاصل نمائید. معمولا پزشک ها قرص هایی برای کاهش خارش بدن زن باردار و همچنین عملکرد درست کبد به شما می دهد که با مصرف این دارو ها تا حد زیادی مشکلتان حل خواهد شد .

آیا بعد از زایمان خارش از بین می رود؟

خارش های معمولی و غیر حاد معمولا پس از گذشت مدت کمی بعد از زایمان از بین می روند و هیچ اثری از خارش باقی نمی مانداما اگر شما جز موارد خاص بودید و خارش تا ۴ هفته پس از زایمانتان از بین نرفت حتما به دکتر متخصص مراجعه کنید تا درمان شما به طور جدی شروع شود .

پیشنهاد ما برای شما:  اقدامات ضروری پیش از بارداری

نقش تغذیه در خارش :

اگر خارش شما ادامه پیدا کرد سعی کنید از خوردن فلفل ( که امروزه بخاطر شرایط خاص کرونا خانم های باردار بسیار زیاد مصرف می کنند ) و همچنین تخم مرغ ، ادویه جات ، بادمان و توت فرنگی و غذاهای گرم خود داری کنید و به جای آن در تغذیه خود سبزیجات تازه ، گردو ، کاهو و به طور کلی غذاهای کم ضرر را استفاده کنید .

نقش لباس در کاهش خارش بدن :

سعی کنید در ماه های آخر حاملگی از لباس بارداری نخی و جنس پنبه ای و راحت استفاده کنید و از پوشیدن لباس های جنس مصنوعی به شدت خودداری کنید و همچنین برای انتخاب مانتو بارداری سعی کنید از جنس مواد طبیعی و راحت انتخاب کنید چون لباس هایی که از مواد طبیعی ساخته شده اند اجازه عبور هوا و رسیدن اکسیژن به پوست شما را می دهند که می تواند تاثیر بسزایی در بهبود شرایط کنونی شما داشته باشد . جهت مشاهده انواع مانتو بارداری مناسب بر روی لینک درج شده کلیک کنید و خریدی مطمئن را تجربه کنید.

لباس بارداری راحت با جنس مواد طبیعی برای کاهش خارش بدن
لباس بارداری راحت با جنس مواد طبیعی برای کاهش خارش بدن

راه های تسکین موقتی خارش :

  • حمام و دوش گرفتن با آب ولرم می تواند تا مقدار زیادی التهاب شما را تسکین بخشد
  • همچنین کمپرس و قرار دادن بسته های یخ در قسمت های دارای خارش می تواند در زمینه تسکین کردن درد شما بسیار موثر باشد .
  • از صابون های عطری استفاده نکنید .
  • از لوسیون های مخصوص خارش پوست استفاده کنید چون تا حد زیادی التهاب شما را تسکین می دهند .
پیشنهاد ما برای شما:  هرآنچه درباره پره اکلامپسی باید بدانید

درمان خارش پا در بارداری :

معمولا حساسیت به هورمن های های جفتی باعث ایجاد خارش در بدن زن باردار می شوند قرص کلرفنیرامین که یکی از رایج ترین دارو ها برای کاهش حساسیت ها و آلرژی و کهیر می باشد می تواند به شما کمک زیادی کند با استفاده از این قرص ها تا حد زیادی خارش از بین می رود اما اگر از بین نرفت کمپرس کردن با یخ و همچنین دوش آب ولرم می تواند مشکل شما را حل کند .

آیا خارش بدن نشانه بارداری است ؟

معمولا خانم هایی که باردار می شوند احساس خفیف خارش در سطح پوستشان حس می کنند برای از بین رفتن و کم شدن احساس خارش سعی کنید از لباس های زیر نرم و مواد طبیعی استفاده کنید تا هوا عبور کند و از التهاب شما کم شود البته کرم های بارداری مخصوص از بین رفتن خارش نیز وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به دکتر و تجویز دکتر ازین دارو ها استفاده نمائید .

می توان خارش بدن را خنثی کرد اگر…

اگر با پوشیدن لباسهای گشاد و راحت از جنس مواد طبیعی مانند پنبه می تونید از خارش جلوگیری کنید و تاثیر آن را کم کنید . همچنین می توانید حمام آب خنک استفاده کنید و یا از مرطوب کننده یا لوسیون استفاده کنید تا به خارش آن کمک کند. اطمینان حاصل کنید که از هرگونه محصولاتی که عطر و بوی خوبی دارند جلوگیری می کنید زیرا می توانند خارش شما را بدتر کنند

سوالات پر تکرار خارش در بارداری :

علت خارش بدن زن باردار در چیست ؟

راه های تسکین موقتی و سریع خارش چیست ؟

سریعترین روش برای درمان خارش رفتن به حموم و دوش آب ولرم و همچنین استفاده از لوسیون های مخصوص خارش پوست و کمپرس یخ می باشد .

لباس بارداری در کاهش خارش پوست زن باردار تاثیر دارد ؟

بله ، سعی کنید از پوشیدن لباس های مصنوعی پرهیز کنید و از لباس هایی که در آن مواد طبیعی و پنبه ای به کار رفته است را استفاده کنید . تمامی لباس های آناندا این ویژگی ها را دارند و می توانند گزینه خوبی برای خرید لباس بارداری شما باشد .

امتیاز شما
2
دیدگاه‌های نوشته

    ناشناس ۱۳۹۹-۰۳-۰۵

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

    ناشناس ۱۳۹۹-۰۳-۰۵

    امتیاز بینندگان:5 ستاره