آناندا کالا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

منظور از شکم بند بارداری چیست؟

بارداری1

بارداری یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی است، اما خب به دلایلی ممکن است کمی هم ناراحتی و سختی به همراه داشته باشد. با افزایش ناگهانی وزن و افزایش اندازه شکم، ناراحتی‌های خاصی ایجاد می‌شوند. به همین دلیل، محصولات مختلفی در دسترس هستند که هدف آنها کاهش ناراحتی زنان باردار است. شکم بند یا کمربند بارداری یکی از آنهاست.استفاده از شکم بند در دوران بارداری به شما کمک می کند وضعیت بهتر و احساس ثبات بیشتری داشته باشید. این بدان معنی است که شکم بند به کاهش کمر درد معمولی ناشی از بارداری نیز کمک می‌کنند. در ادامه مقاله با تیم آنانداکالا همراه باشید.

شکم بند بارداری

شکم بند بارداری

آیا در دوران بارداری باید کمربند بارداری ببندید؟

برخی از زنان باردار فکر می کنند که این شکم بندهای بارداری نه تنها از شکم حمایت می‌کنند تا درد را کاهش دهند، بلکه بر این باورند که حتی قرار است در حفظ وزن سالم در دوران بارداری نیز به آنها کمک کنند. برخی از زنان فکر می‌کنند که این شکم بندها پس از تولد نوزاد نیز به کاهش وزن کمک می‌کنند.با این حال، هیچ مدرک علمی برای تایید این موضوع وجود ندارد، بنابراین هیچ کس نمی‌داند که آیا این تفکر درست است یا نه. آیا در دوران بارداری باید کمربند بارداری ببندید؟ این مقاله را مطالعه کنید تا در مورد دلایل استفاده و دلایل عدم استفاده از این شکم بندها آگاه شوید.

منظور از شکم بند بارداری چیست؟

نوعی لباس تثبیت کننده است که معمولاً از پارچه منعطف یا کشسانی ساخته می‌شود و برای حمایت از کمر و شکم زنان باردار مورد استفاده قرار می‌گیرد. شکم بند یک نوار دایره‌ای پهن پارچه‌ای است و به طور ویژه برای تطبیق با قسمت میانی بدن یک زن باردار طراحی شده است.معمولاً از ترکیب پارچه‌هایی مانند پنبه و یک یا چند پارچه دیگر مانند لیکرا یا اسپندکس ساخته می‌شود تا انعطاف‌پذیر شده و شکم در حال رشد مادر باردار را در خود جای دهد.

شکم بند را درست استفاده کنید

اید بتوانید شکم بند را به درستی بپوشید. در صورتی که شکم بند را اشتباه بپوشید یا اگر روی شکم شما خیلی سفت باشد، می‌تواند به کودک شما آسیب برساند. هیچ کس نمی‌خواهد این اتفاق رخ دهد، بنابراین دستورالعمل‌های نحوه صحیح پوشیدن آن را قبل از پوشیدن بخوانید و مطمئن شوید که روی شکم شما خیلی سفت نیست. در صورتی که شکم بند را خیلی سفت و تنگ کنید،این موضوع نه تنها می‌تواند به کودک شما آسیب برساند، بلکه بر رشد کودک شما نیز تأثیر می‌گذارد. هر چیزی که فشار زیادی به رحم شما وارد کند می‌تواند رشد کودک را مختل کند؛ و این خیلی خطرناک است.

پیشنهاد ما برای شما:  دوران شیردهی از چه لباس هایی استفاده کنیم؟

مزایای استفاده از شکم بند بارداری

بارداری3

درد را تسکین می‌دهد

در سه ماهه دوم و سوم بارداری، زن آهسته‌تر راه می‌رود و مثل اردک راه می‌رود. بله مانند همیشه به صورت طبیعی راه نمی‌رود، اما به دلیل دردی که به خاطر وزن اضافی متحمل می‌شود، اینگونه راه می‌رود. همچنین به دلیل این اضافه وزن دچار کمر درد می‌شود که بیشتر شامل دردهای عضلانی و مفاصل است.با این حال، بستن شکم بند بارداری به طور صحیح و تنها برای چند ساعت در روز می‌تواند به تسکین این درد کمک کند. به غیر از بستن شکم بند، یکی دیگر از چیزهایی که برای تسکین درد مناسب و خوب می‌باشد، ورزش است.ورزش می‌تواند به کاهش کمر درد کمک کند زیرا به جای اینکه عضلات پشت را در تمام طول روز سفت نگه دارد، آنها را کشش می‌دهد. بهتر است کمی قدم بزنید و تحرک داشته باشید زیرا برای شما و کودکتان خوب است.

ناراحتی هنگام انجام فعالیت‌های بدنی را کاهش می‌دهد

در دوران بارداری به دلیل وزن اضافه‌ای که متحمل می‌شوید، در حین فعالیت بدنی ممکن است دچار ناراحتی شوید. به همین دلیل، بستن شکم بند در دوران بارداری به کاهش این ناراحتی کمک می‌کند.

از وضعیت بدنی مناسب پشتیبانی می‌کند

حفظ وضعیت بدن در دوران بارداری سخت است زیرا تنها کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که روی صندلی بخوابید و استراحت کنید. کمک به حفظ وضعیت بدنی مناسب، دلیل خوب دیگری برای استفاده صحیح از شکم بند بارداری است. زمانی که شکم بند به درستی استفاده شود و خیلی سفت نباشد، به حمایت از ستون فقرات شما کمک می‌کند.در طول بارداری، به خصوص در سه ماهه آخر که زایمان نزدیک است، هورمون‌های خاصی در بدن شما ترشح می‌شود که به شل شدن مفاصل، رباط‌ها و ماهیچه‌های لگن کمک می‌کند تا مطمئن شوید که زایمان طبیعی‌تری دارید. به همین دلیل، استفاده از شکم بند بارداری از پشت شما در هنگام نشستن، راه رفتن و انجام فعالیت‌های دیگر حمایت می‌کند، بنابراین وضعیت بدن شما همانطور که باید حفظ خواهد شد.از آنجایی که شکم بند با توزیع یکنواخت وزن، از کمر و بالاتنه حمایت می کند، باعث حفظ وضعیت مناسب بدن می‌شود.

پیشنهاد ما برای شما:  انواع لباس های دوران بارداری

می‌توانید بعد از زایمان نیز از شکم بندهای بارداری استفاده کنید

اگرچه این موضوع که این شکم بندها به شما کمک می‌کنند تا پس از زایمان چربی‌های کودک را از بین ببرید، از نظر علمی اثبات نشده است، اما همچنان می‌توانید حتی پس از زایمان برای حمایت از آن استفاده کنید.پس از به دنیا آوردن فرزند دلبندتان، ماهیچه‌ها، مفاصل و رباط‌های شما ضعیف‌تر می‌شوند زیرا کودک شما آنها را در طول زایمان کشیده است. به همین دلیل، آنها برای بهبودی و بازگشت به حالت عادی به زمان نیاز دارند.زنی که پس از زایمان از شکم بند استفاده می‌کند، می‌تواند با بازگرداندن عضلات شکم به جایی که باید باشند، از رباط‌ها، مفاصل و عضلات آسیب دیده حمایت کند.

معایب بستن شکم بند بارداری

زیاد به شکم بند بارداری خود وابسته نباشید

اگرچه پوشیدن شکم بند بارداری برای چند ساعت در روز می‌تواند در دوران بارداری به شما در رفع درد، حفظ ضعیت بدنی مناسب و حمایت در حین فعالیت‌های بدنی کمک کند، اما بیش از دو تا سه ساعت در روز از آن استفاده نکنید. اگر بیش از حد به استفاده از شکم بند وابسته باشید، زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید کمر شما بیشتر درد می‌کند.

این وسیله می‌تواند زیر لباس شما قابل مشاهده باشد

در صورتی که حتی در دوران بارداری از پوشیدن لباس‌های تنگ لذت می برید، ممکن است بخواهید قید استفاده از شکم بند بارداری را بزنید. دلیل این امر این است که آنها در زیر لباس‌های تنگ‌تر قابل مشاهده هستند.

نکات مهمی که هنگام استفاده از شکم بند بارداری باید به خاطر بسپارید

ورزش کردن بینابین بستن شکم بند مهم است

انجام تمرینات منظم حتی در دوران بارداری و در فاصله زمانی که شکم بند خود را می‌بندید ضروری است. دلیل اصلی این امر این است که شما بیش از حد به شکم بند بارداری وابسته نشوید. انجام ورزش‌های منظم در دوران بارداری می‌تواند به کاهش درد ناشی از وزن اضافی که در ناحیه میانی بدن خود حمل می‌کنید نیز کمک کند.

پیشنهاد ما برای شما:  آرتروز در بارداری

قبل از استفاده از شکم بند در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید

باید مطمئن شوید که شکم بند بارداری چقدر می‌تواند بی‌ضرر باشد؛ مانند هر چیز دیگری در دوران بارداری، باید با پزشک خود در مورد استفاده از شکم بند بارداری صحبت کنید تا مطمئن شوید که مجاز به استفاده از آن هستید یا خیر. اگر بارداری شما پرخطر است، ممکن است پزشک شما با استفاده از شکم بند در دوران بارداری مخالف باشد.

فیزیوتراپی و ورزش معمولی ممکن است گزینه بهتری باشد

فقط به این دلیل که دوستان شما یا برخی از اعضای خانواده شما در دوران بارداری از شکم بند بارداری استفاده کرده‌اند، دلیل نمی‌شود که شما هم مجاز به استفاده از شکم بند در دوران بارداری باشید. شاید بهتر باشد قبل از استفاده از کمربند بارداری، فیزیوتراپی و ورزش در خانه را امتحان کنید.در صورتی که پس از چند ساعت شکم بند را در نیاورید می‌تواند رشد کودک را مختل کند و این اصلا چیز خوبی نیست. به ویژه قطعا نمی‌خواهید به آن وابسته شوید زیرا در این صورت دوست دارید آن را بیشتر بپوشید تا به عنوان دوایی برای درد خود استفاده کنید.

اگر این اطلاعات برایتان مفید بود میتوانید برای خرید شکم بند بارداری از سایت آنانداکالا اقدام کنید.

 

 

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
0
دیدگاه‌های نوشته