آناندا کالا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مناسب ترین پارچه‌ها برای پیراهن های بارداری کدامند؟

پیران5

انتخاب پارچه پیراهن بارداری یکی از دغدغه‌های بیشتر خانم‌های باردار است به دلیل گرمای بیش از حدی که در این دوران تجربه می‌کنند. به همین دلیل انتخاب پارچه پیراهن بارداری اهمیت زیادی دارد. اگر شما هم باردار باشید به خوبی میدانید که تفاوتی نمی‌کند که در آفتاب گرم تابستان باشید و یا اینکه روزهای برفی سال را تجربه کنید؛ به‌هرحال هوا برای شما به شدت گرم است! در نظر داشته باشید باید به دنبال راهکاری بهتر و مناسب‌تر باشید. پیشنهاد بهتر این است که در انتخاب پارچه مناسب برای پیراهن بارداری کمی دقت کنید.ا توجه به اهمیت این موضوع، در این صفحه از آنانداکالا قصد داریم بهترین پارچه‌هایی که مناسب برای دوخت لباس بارداری هستند، بررسی کنیم تا ایده‌ای خوبی برای دوخت لباسی زیبا برای این دوران جذاب و خاطره‌انگیز داشته باشید.

پیراهن3

هفت پارچه مناسب برای پیراهن بارداری

خانم‌های باردار عزیز، برای لذت بردن از این روزها، بیشتر از هر چیز به نوع لباسی که انتخاب می‌کنید، دقت کنید. اگر قصد دارید خودتان لباس‌های بارداری مناسب و زیبایی بدوزید، بهتر است نوع پارچه پیراهن بارداری را با وسواس و دقت انتخاب کنید تا از خنکی آن لذت ببرید.پارچه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند برای دوخت لباس‌های زیبا و راحت به کمک شما بیایند. از سوی دیگر نوع لباسی بر اساس مجلسی و یا خانگی بودن آن نیز در انتخاب نوع پارچه اهمیت دارد. با توجه به این موارد، در ادامه انواع پارچه مناسب برای پیراهن بارداری را بررسی می‌کنیم.

پارچه پنبه، همیشه مهربان و بی توقع!

پنبه همیشه خوب است! تفاوتی ندارد که بخواهید لباسی برای دوران بارداری بدوزید و یا اینکه لباسی خنک و راحت برای نوزاد یا کودکان بزرگ‌تر بدوزید. حتی برای دوخت انواع لباس راحتی خانگی نیز، اولین انتخاب همیشه پنبه است.پارچه‌ ای راحت، بی‌ادعا و نرم که از الیاف کاملا طبیعی تهیه شده  و به خوبی قابلیت گردش هوا و تنفس دارد. به همین دلیل اگر در دوران بارداری دچار مشکلات پوستی شدید، لباسی را جنی پنبه داشته باشید تا مانع افزایش تحریک پوست و مشکل در سطح آن شود.

این پارچه به دلیل بافت مناسب خود، عامل موثری در گردش هوا است و تبادل هوایی بین پوست بدن و لباس را برقرار می‌کند. همین مزیت کمک می‌کند که از ایجاد حساسیت‌های پوستی جلوگیری کند. در عین حال پنبه در جذب رطوبت خیلی خوب عمل می‌کند.مزیت پنبه در جذب رطوبت باعث می‌شود که در هنگام عرق کردن بدن، کاملا سبک باشد و به‌سرعت خشک شود. بنابراین با استفاده از لباس بارداری از جنس پنبه می‌توانید در مقابل یکی از معضلات دوران بارداری یعنی عرق کردن، باستید و شرایط راحتی را تجربه کنید.پارچه پنبه‌ای کاملا سبک است و وزن زیادی ندارد. به همین دلیل لباس دوخته شده با این متریال نیز وزن کمی دارد و هنگام استفاده از آن، اصلا احساس سنگینی و باری اضافی نخواهید داشت. نکته نهایی در مورد جذابیت‌های پارچه پنبه‌ این است که دوخت و برش آن بسیار راحت است و مانند بسیاری از پارچه‌ها دست‌ و پا گیر نیست. بنابراین فقط کافی است مدل مناسب لباس بارداری را با استفاده از پارچه پنبه انتخاب کنید و از دوران جذاب بارداری لذت ببرید!

پیشنهاد ما برای شما:  استفاده از لوازم آرایش در بارداری

پارچه نخی، خنک و سبک

پارچه‌های نخی نیز گزینه بسیار خوبی برای دوخت لباس بارداری هستند. البته این موضوع را در نظر بگیرید که این پارچه به دلیل آبرفت و چروک پذیری بالا فقط گزینه مناسبی برای دوخت لباس‌های راحتی و خانگی است و نمی‌توانید برای دوخت لباس مجلسی روی آن حساب باز کنید.جذب رطوبت در این پارچه نیز بسیار مناسب است و مانع ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شود. در عین حال وزن کمی دارد و بعد از پوشیدن، احساس خنکی و راحتی خواهید داشت. اما یکی از مشکلات رایج در پارچه نخی، چروک پذیری بسیار یاد آن است. البته می‌توانید به سراغ پارچه‌های نخی بروید که با مواد مصنوعی و پلی‌استر ترکیب شدند و کمتر چروک می‌شوند؛ اما به‌هرحال این ویژگی را نمی‌توان از پارچه نخی حذف کرد.

به همین دلیل اگر حوصله اتو کردن لباس بعد از هر بار شستشو را ندارید و دوست دارید در هرحال ظاهری کاملا مرتب و اتو کشیده داشته باشید، بهتر است از این پارچه صرف‌نظر کنید و به سراغ گزینه دیگری بروید. هنوز هم انواع پارچه پیراهن بارداری وجود دارد که می‌تواند نیاز شما را برآورده کند و در ویژگی‌های مناسب را داشته باشد.نکته آخر اینکه برای دوخت انواع مدل پیراهن بارداری با استفاده از پارچه نخی، انتخاب‌های گسترده‌ای دارید. اما این انتخاب‌ها همگی شامل مدل‌های لباس‌های گشاد و راحت بارداری هستند. همچنین برای اینکه لباس بارداری گشادی زیادی نداشته باشد، می‌توانید با کمک کش دوزی روی قسمت‌های مختلف لباس، آن را جذب بدن کنید.

پیراهن1

پارچه ریون، آرام دوست داشتنی!

بله پارچه ریون هم گزینه خوبی است که می‌تواند نقش یک پارچه مناسب برای پیراهن بارداری را بازی کند. یکی از مواردی که این پارچه را محبوب می‌کند، خاصیت ارتجاعی و کششی آن است. به همین دلیل بیشتر از هر چیزی می‌تواند برای دوخت لباس‌های مجلسی و کشی از ریون کمک بگیرید. در عین حال برای دوخت شلوار بارداری هم، ریون گزینه مناسبی است.ریون با الیاف مصنوعی خود، بافتی کاملا سبک دارد و قابلیت تنفس بالایی دارد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که رطوبت در این پارچه سر جای خود باقی می‌ماند و این می‌تواند آزاردهنده باشد. بنابراین اگر شما عاشق خاصیت کششی پارچه ریون نیستید، بهتر است از این پارچه برای دوخت لباس‌های بارداری خانگی استفاده نکنید.اما بازهم تاکید می‌کنیم که انواع پارچه ریون می‌تواند گزینه جذابی برای دوخت لباس‌های مجلسی بارداری باشد. پارچه‌ای مقرون به‌صرفه  و با قیمت بسیار مناسب که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است و دست شما را برای دوخت یک لباس بارداری شیک باز می‌گذارد.

پیشنهاد ما برای شما:  در دوران بارداری ممنوع!

پشم و پلی استر

اشتباه نکنید، شما در تابستان هم می‌توانید از پارچه پشمی برای دوخت لباس بارداری استفاده کنید. البته به این نکته دقت کنید که نوع پشم نیز اهمیت زیادی دارد.  به همین دلیل می‌توان گفت که پشم یک پارچه پیراهن بارداری است که در وزن سبک و برای هوای گرم سال تولید شده است.پارچه پلی استر هم در دسته الیاف مصنوعی قرار دارد، اما به خوبی می‌تواند وظیفه خود را انجام دهد و شما را از گرمای شدید دوران بارداری نجات دهد. از ویژگی‌های مثبت پلی‌ استر می‌توان به جذب رطوبت بالا در آن اشاره کرد. همچنین وزن سبکی دارد و در عین حال در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود ایست تا شما بتوانید یک پیراهن بارداری زیبا برای پوشش خانگی خود بدوزید.

پارچه کتان، جذاب برای تمام سال

این پارچه نیز در دسته پارچه‌هایی قرار دارد که با کمک الیاف طبیعی بافته می‌شوند. ازجمله مزیت‌های بی‌نظیر این پارچه، خنکی فوق‌العاده آن در فصل گرم سال است. همچنین تبادل دمایی در آن به خوبی صورت می‌گیرد و اجازه گرم شدن بدن شما را نمی‌دهد.در کنار این ویژگی مثبت، نمی‌توان معایب آن را مخفی نگه داشت. چین و چروک بالا ازجمله این موارد است. به همین دلیل همیشه باید در حال اتوکاری باشید تا چروک‌های سخت روی لباس کتانی را از بین ببرید. در عین حال اگر لکه‌های عرق روی آن بنشیند، به خوبی خود را به نمایش می‌گذارد و این اصلا خوشایند نیست. البته بعد از مدت کوتاهی این لکه‌های رطوبت خشک می‌شوند و اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند.

ابریشم، نازک و حساس!

پارچه ابریشمی نیز در دسته پارچه‌هایی قرار دارد که همیشه خوب است. همه خانم‌ها می‌توانند از این پارچه نازک، لوکس و زیبا برای دوخت انواع لباس مجلسی، شومیز و یا روسری استفاده کنند. علاوه بر آن به دلیل بافت بسیار لطیف، احساس خوشایندی روی پوست ایجاد می‌کند و اصلا آزاردهنده نیست. بنابراین می‌توانید از این پارچه پیراهن بارداری استفاده کنید و انواع لباس‌های خانگی و یا مجلسی و زیبا را بدوزید.پارچه ابریشم به دلیل سبکی فوق‌العاده خود در کنار قابلیت تنفس بالا، گزینه بسیار جذابی است. همچنین خنکی و راحتی را در لباس دوخته شده با ابریشم، به خوبی تجربه می‌کنید و از داشتن لباسی با متریال ابریشم لذت خواهید برد.

پیشنهاد ما برای شما:  برای نوزادان چه نوع بالشی بهتر هست؟

موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از انواع پارچه مناسب برای پیراهن بارداری است. شما می‌توانید از پارچه‌های دیگری نیز کمک بگیرید. اما اولویتی که موجب شده این پارچه‌ها را معرفی کنیم، خنکی پارچه به همراه ضد حساسیت بودن آن‌ها است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت از این پارچه‌ها برای دوخت پیراهن بارداری کمک بگیرید، بدون اینکه دچار حساسیت پوستی شوید و یا اینکه سنگینی پارچه  و لباس برای شما آزاردهنده باشد.اما در کنار پیدا کردن پارچه مناسب برای پیراهن بارداری، مدل و نوع دوخت لباس نیز اهمیت زیادی دارد. به عبارت دیگر همه پارچه‌ها برای دوخت هر نوع لباسی، دارای قابلیت یکسان نیستند و باید بر اساس نوع پارچه، مدل دوخت پیراهن بارداری را تعیین کنید.به‌طور مثال پارچه حریر نیز گزینه مناسبی است، اما برای همه نوع مدل پیراهن بارداری کارایی ندارد. همچنین در صورتی که خواستید از این پارچه استفاده کنید، به دلیل نداشتن خاصیت کششی می‌توانید از چین‌های زیاد روی لباس استفاده کنید و یا اینکه با دوخت کش ماسوره است رو قسمت بدنه، به آن خاصیت کششی و راحت بدهید.

کلام پایانی

در این صفحه از آنانداکالا انواع پارچه مناسب برای پیراهن بارداری را بررسی کردیم. در حالت کلی بهترین پارچه‌ها برای این زمان، مواردی هستند که از الیاف طبیعی تهیه شده باشند. اما می‌توانید از پارچه‌های دیگری نیز استفاده کنید تا لباس‌های مجلسی و زیبا برای این دران  و مناسب جشن‌ها آماده کنید. بنابراین انتخاب‌های گسترده‌ای از انواع پارچه‌های گیپور، ساتن، حریر و … پیش روی شما قرار دارد.تنها نکته مهمی که در دوخت پیراهن بارداری باید به آن توجه کنید، ایجاد حس راحتی از پوشیدن لباس است. همچنین در دوخت ای لباس تا جای ممکن خلاقیت به خرج دهید و روزهای زیبای بارداری را با پوشیدن لباسی زیبا، جذاب‌تر کنید. برای مشاهده پیراهن های بارداری و جنس انها میتوانید به صفحه محصولات آنانداکالا سر بزنید.

امتیاز شما
0
دیدگاه‌های نوشته