آناندا کالا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

خرید لباس بارداری

b23ec88b8fba7e42c8abb4f20580c159 2

دوران بارداری یکی از زیباترین دوره های زندگی شماست. در این دوران، بدن شما دست خوش تغییرات فیزیکی می شود و به لباس های نرم و راحت احتیاج دارید. لباس مناسب بارداری، لباسی است که در ناحیه شکم گشاد است، چون این شرایط برای شما و همچنین نوزاد بسیار مهم است.در روزگاران قدیم، اغلب زنان باردار، لباس های قبلی شان را برای پوشیدن در این دوران انتخاب می کردند و حتی به خرید لباس بارداری فکر هم نمی کردند. چون این احساس را داشتند که در طول بارداری اندامشان به هم می ریزد به ظاهرشان هم کمتر توجه می کردند اما امروزه وضع تغییر کرده است، بسیاری از زنان باردار شاغل هستند، روابط اجتماعی دارند و حتی سفرهای خارج از کشور می روند و دوست دارند هم راحت باشند و هم زیبا و جذاب به نظر برسند. طبیعتا لباس مناسبی که مادران به روز به آن احتیاج دارند نسبت به دوران گذشته بسیار متفاوت است بنابراین در این مقاله ازسایت آناندا میخواهیم بهترین زمان خرید و مناسبترین لباس بارداری را به شما ارائه بدهیم.

چه زمانی باید لباس بارداری بخریم؟

تجربه‌ی بارداری برای هر فرد و هر بدنی منحصر‌به‌فرد است. یعنی انتخاب زمانی که باید شروع به پوشیدن لباس بارداری بکنید، کاملاً به شما بستگی دارد. اگر با دیگر مادرانی که این دوره را تجربه کرده‌اند صحبت کنید، متوجه می‌شوید هرکسی زمان خاص خودش را برای پوشیدن لباس بارداری داشته و هیچ کس در یک زمان استاندارد شروع به استفاده از این لباس‌ها نکرده است.

البته چند ترفند وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها بدانید دیگر وقت خرید لباس‌های بارداری رسیده است یا خیر؟

  • دیگر بعد از صرف هر وعده‌ی غذایی نمی‌توانید دکمه‌ی بالایی شلوارتان را ببندید.
  • برای لباس‌های روزمره‌تان به‌سراغ لباس‌هایی با پارچه‌ی اسپندکس (پارچه‌ای با خاصیت کشسانی بالا) رفته‌اید.
  • تمام روز احساس نفخ دارید.
  • برآمدگی شکم‌تان از روی تی‌شرت‌هایی که به تن می‌کنید، کاملاً مشخص است.
  • تمام دکمه‌های بلوز دکمه‌دارتان به‌ویژه در قسمت پایانی به‌راحتی بسته نمی‌شود.

انواع لباس های بارداری مورد نیاز مادران

شلوار و لِگ بارداری

دروان بارداری حدود نُه ماه طول می‌کشد، پس بهتر است به تیپ و ظاهرتان رسیدگی کنید و نگذارید که لباس‌هایی زشت و دوست‌نداشتنی به شما احساس ناخوشایند بدتیپ بودن بدهند. اگر جین‌پوش هستید و همیشه از این نوع شلوارها استفاده می‌کنید، هیچ دلیلی وجود ندارد که در نُه ماه بارداری با جین‌ها خداحافظی کنید.شلوارهای جین مخصوص به دوران بارداری، طوری طراحی می‌شوند که بدن را تحت فشار قرار نمی‌دهند و به ظاهرتان هم حس و حال شیک و زیبایی می‌دهند. انتخاب لگینگ یا همان شلوارهای چسبان و منعطفی که حالت کِشی دارند هم گزینه بسیاری مناسبی در زمان بارداری است. لگینگ‌ها منعطف هستند و به شکل بدن‌تان درمی‌آیند. پس بهتر است در دوران بارداری، چند لگینگ هم برای خود تهیه کنید.

شلوار بارداری

شلوار بارداری

بلوز و تی‌شرت بارداری

برای خرید بلوز و تی‌شرت بهتر است به دنبال لباس‌هایی باشید که با وجود کِش یا بندینک‌ها و…، امکان تغییر اندازه لباس را مهیا می‌کنند. یعنی مثلا با وجود باز و بسته کردن تعدادی دکمه، بند یا کِش و…، امکان استفاده از لباس در ماه‌های مختلف دوران بارداری وجود خواهد داشت.در این صورت دیگر نیازی به خرید چندین دست لباس در دوران بارداری نخواهید بود. ضمن اینکه باید یادتان باشد، با بزرگ شدن شکم، تی‌شرت‌ و بلوزی که به تن می‌کنید به سمت بالا کشیده می‌شود. به همین خاطر در انتخاب بلوز، تاپ و تی‌شرت باید گزینه‌هایی با قد بلند را در نظر داشته باشید تا وقتی شکم‌تان بزرگ شد کاملا با لباس پوشیده شود.

بلوز و تیشرت

بلوز و تیشرت

پیراهن بارداری

پیراهن‌های ماکسی و گشاد هم انتخاب‌هایی مناسب برای دوران بارداری هستند. گشاد بودن پیراهن باعث می‌شود که برآمدگی‌ها و تغییر اندازه اندام‌های‌تان زیاد به چشم نیاید. البته این تغییرات بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است اما اگر دوست ندارید که دیگران آنها را ببینند هم کاملا قابل‌درک است. خرید پیراهن‌های ماکسی و گشادی که بعدا هم بتوان از آنها استفاده کرد، انتخاب به صرفه و هوشمندانه‌ای خواهد بود.

پیراهن بارداری مناسب فصل سرد

پیراهن بارداری مناسب فصل سرد

لباس زیر

انتخاب اندازه و جنس مناسب لباس زیر در دوران بارداری بسیار مهم است. از شروع تا زمانی که ماه‌های آخر بارداری را پشت سر می‌گذرانید باید به سراغ انتخاب لباس‌های زیر نرم و استرِچ بروید. زیرا در این ماه‌ها، بدن‌تان بزرگ‌تر می‌شود و گاهی در سینه‌های‌تان احساس درد خواهید کرد. پس بهتر است از سینه‌بندی استفاده کنید که نرم، راحت و منعطف است.

پیشنهاد ما برای شما:  اقدامات ضروری پیش از بارداری

 

چطور لباس بارداری بخریم؟

بهتر است پیش از اینکه تصمیم‌تان را برای خرید نهایی کنید، ابتدا این نکته‌ها را در نظر بگیرید تا بدانید لباس باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد و برای تشخیص سایز متناسب شما چه مواردی را باید در نظر بگیرید.

سایز لباس بارداری

اگر این بارداری اول شماست، تقریباً کار غیرممکنی است که بخواهید از قبل پیش‌بینی کنید بدن‌تان در طول حاملگی تا چه اندازه تغییر می‌کند. موضوعی که باعث می‌شود انتخاب لباس بارداری و سایزی که باید بخرید به دقت بیشتری نیاز داشته باشد.سامانتا براون متخصص مد از شهر نیویورک در این باره می‌گوید: «به طور معمول اگر قبل از بارداری سایز لباس‌های شما ۴۰ بوده است، به احتمال زیاد در زمان بارداری هم لباس‌های حاملگی سایز ۴۰ به شما می‌خورد. البته ممکن است برای افرادی این سایزبندی فرق کند، ممکن است برای یکی لباس‌های سایز ۳۸ و برای فرد دیگری لباس‌های بارداری سایز ۴۲ مناسب باشد. این موضوع خیلی به نسبت‌های بدنی فرد بستگی دارد. همچنین به خاطر داشته باشید که تمام بخش‌های بدن شما به یک اندازه بزرگ نمی‌شود. در نهایت توصیه‌ی من به شما این است که سایزهای لباس‌های بارداری را کنار بگذارید و به دنبال لباسی باشید که اندازه‌ی تن شماست و به شما حس خوبی می‌دهد.»

چه مقدار برای لباس بارداری هزینه کنم؟

این موضوع بسته به اینکه موقع زایمان شما در چه فصلی است و بدن‌تان تا چه اندازه تغییر می‌کند، فرق دارد؛ اما حتماً چند دست لباس بارداری باید در کمد لباس شما پیدا شود. یک یا دو جفت شلوار جین بارداری باکیفیت (که با هر شست‌وشو کیفیت پارچه و دوخت آن تغییری نکند) می‌تواند برای یک دوره‌ی بارداری شما کافی باشد.حداقل یک جفت لگ بارداری مشکی هم بخرید، مطمئن باشید بعد از بارداری هم به سراغ این لگ‌ها می‌آیید. اگر از قبل چند دست تی‌شرت و لباس آستین حلقه‌ای ندارید که با بزرگ شدن شکم‌تان کش بیاید، حداقل سه تا پنج تی‌شرت و آستین حلقه‌ای در رنگ‌های مختلف برای دوره‌ی بارداری تهیه کنید. (حتماً قبل از خرید ابتدا کمد لباس‌تان را بررسی کنید، مطمئناً از بین لباس‌های‌تان به گزینه‌های به‌دردبخوری می‌رسید). این لباس‌ها برای استفاده زیر کت، مانتو یا ژاکت‌های مورد علاقه‌تان عالی‌اند.همچنین خوب است دو یا سه لباس همه‌کاره را بین گزینه‌های خریدتان بگذارید. لباس‌هایی که می‌توانید آن‌ها را تقریباً همه جا بپوشید، از محل کار گرفته تا یک پیاده‌روی روزانه. بسته به اینکه برنامه‌تان برای ماه‌های آخر بارداری چه باشد، ممکن است دل‌تان بخواهد یک لباس مجلسی بارداری هم تهیه کنید تا اگر جایی مهمانی یا عروسی دعوت شدید، یا اینکه خواستید عکسی از دوران حاملگی‌تان به یادگار داشته باشید، بدون لباس نمانید. علاوه بر این‌ها، بر اساس فصل ممکن است به لباس‌های مخصوص آن فصل نیز نیاز پیدا کنید، مانند پالتوهای زمستانی که روی شکم با زیپ بسته می‌شوند.

پیشنهاد ما برای شما:  طرح دوخت لباس بارداری

نکته‌های گوناگون انتخاب لباس بارداری

 

خرید لباس بارداری مناسب با بودجه

اغلب زنان تمایل دارند درباره وضع ظاهری شان در دوره های مختلف بارداری مطلع باشند، به همین دلیل توصیه شده است که از لباس های بارداری ای که کیفیت مطلوب دارند استفاده کنید. انتخاب های زیادی، هم در خرید حضوری و هم در خرید آنلاین( از طریق وب سایت ها ) برای همه اقشار وجود دارد. برخی از آنان را به شما پیشنهاد می دهیم:

تاپ های جلو بسته در دوران بارداری، ساده ترین و ارزان ترین چیزی است که با افزایش وزن تان، بدنتان در آن راحت جای می گیرد.
تاپ های تونیک مانند هم شیک هستند، اما در هنگام خرید باید به نرمی، راحتی و خنک بودن آن ها توجه کنیم.
لباس های نخی خوب بپوشید، چرا که به عنوان جنس لباس بارداری،نخ بهترین انتخاب است.از لباس های رنگ روشن استفاده کنید. برای راحتی تان لباس های بلند دکمه دار بپوشید.

 به راحتی لباس بارداری توجه کنید!

زمانی که مشغول انتخاب لباس بارداری هستید، مد، اصلی ترین نقش را ایفا می کند، اما به خاطر داشته باشید که حفظ سلامتی خودتان و فرزندتان در مرحله اول، از هر چیزی مهم تر است. شلوار های بارداری باید گشاد و کشی باشند و نباید مانع از تحرک کودک بشوند و یا جریان خون شکم را متوقف کنند. کمربندهایی که بر روی لباس های جین بدون زیپ، دامن، شلوار و جین های گشاد وجود دارد، باید به گونه ای باشد که از دور کمرتان محافظت کند.

لباس های سایز بزرگ استفاده کنید.

لباس های بارداری باید فضای کافی برای شکم و سینه را فراهم کنند، زیرا این قسمت های بدن در ماه های آخر بارداری رشد بیشتری پیدا می کنند. هنوز هم زنان بارداری هستند که لباس های غیر بارداری را در این دوره ترجیح می دهند، اگر جزو این دسته اید، یادتان نرود که باید از لباس های سایز بزرگ تر از آن چه که به طور معمول استفاده می کردید استفاده کنید. بسته به وزن تان، باید لباس های سایز بزرگ را برای ماه های آخر بارداری تان خریداری کنید.

پیشنهاد ما برای شما:  بازیافت لباس‌ های اضافی

لباس مناسب برای خانم‌های شاغل باردار

بارداری برای افراد شاغل، نیازمند دقت بیشتر و استفاده از لباس های راحت است، بدون آن که استاندارد ها و عرف لباس آن صنف را، در این دوره زیر پا بگذارند. اکنون به راهنمایی ساده ای می پردازیم که به وسیله ی آن به راحتی می توانید خودتان را برای رفتن به محل کار آماده کنید:

  • در سه ماهه اول بارداری، می توانید از لباس های عادی تان استفاده کنید.
    • در ماه های آخر بارداری، باید از لباس های بارداری ای که سایز شان چند شماره بزرگ تر از لباس های همیشگی تان است استفاده کنید.
    • از لباس های لطیف و پارچه های نرمی استفاده کنید که امکان تحرک آسان را بهتان بدهد، بدون آن که احساس ناراحتی کنید و اذیت شوید.
    • پیراهن های گشاد دکمه دار بپوشید، شلوار و دامن تنگ می تواند به شما و کودک تان آسیب بزند. همچنین می توانید از ترکیب تاپ های غیر بارداری و ژاکت استفاده کنید.

در انتها

با تعدادی از نکات ابتدایی خرید لباس بارداری آشنا شدیم و دانستیم برای انتخاب این لباس‌ها بهتر است چه نکته‌ هایی را مدنظر داشته باشیم. اما توصیه‌ ی مهم‌تر ما به شما این است که در هر مرحله از زندگی‌ تان که هستید، خودتان و سلیقه خودتان و آن چیزی که دوست دارید را در اولویت بگذارید. سعی کنید همیشه حس خوبی نسبت به بدن‌تان داشته باشید و با رعایت نکته‌های سلامتی و غذایی و ذهنی، آن را در بهترین حالت حفظ کنید. این اصلی‌ترین نکته‌ای است که باید به آن حساس باشید. همچنین برای مشاهده و خرید بهترین و مناسب ترین لباس های بارداری میتوانید از سایت آناندا دیدن کنید.

امتیاز شما
0
دیدگاه‌های نوشته