آناندا کالا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

در دوران بارداری چه کفشی بپوشیم؟

کفش بارداری
 با توجه به تغییراتی که زن باردار در ماه های مختلف بارداری تجربه می کند می بایست کفش مخصوص بارداری را  انتخاب کند.در غیر اینصورت مشکلات دیگر اعم از زانو درد و کمر درد را نیز تجربه خواهد کرد.
با شروع سه ماهه دوم بارداری، ورم پاها در برخی زنان باردار شایع می شود که به دلیل اضافه وزن و نوع تغذیه می باشد.اگر در این دوران کفش مناسبی انتخاب نشود علاوه بر ورم پاها درد زانو و کمر  به سراغ زن باردار می آید.اگرچه پیشگیری از ورم پاها کار سختی است و برای برخی از زنان باردار غیر اجتناب است، اما با رعایت یکسری نکات می توانند این مرحله را با فشار کمتری سپری کنند.

انتخاب کفش مناسب

در زمان بارداری وزن جنین باعث کمی کشیده شدن بدن شما به سمت جلو می‌شود. همچنین بارداری ممکن است باعث گرفتگی و ایجاد کمی تورم در پاهای شما شود. این موضوع می‌تواند در صورت بی‌دقتی در مورد کفش انتخابی، حتی بیشتر شود.

اگر زیاد پیاده‌روی می‌کنید و دچار کمردرد یا گرفتگی شدید ماهیچه‌های پا و مچ هنگام شب هستید، ممکن است کفش‌های شما مناسب نباشد. بهتر است هنگام بارداری از کفش‌هایی استفاده کنید که به کاهش درد کمر و پا، گرفتگی پاها و حفظ تعادل شما کمک کند. برخی از مواردی که هنگام خرید کفش می‌توانید به آنها توجه کنید در قسمت زیر آمده است:

  • کفش شما نباید تنگ باشد و تنفس پا در آن راحت باشد.
  • پاشنۀ کوتاه و مناسبی داشته باشد.
  • پاشنۀ پای شما به خوبی در قالب کفش حمایت شود.
  • کفش دارای کف ضدضربه باشد.
  • امکان پوشیدن و درآوردن کفش راحت باشد.
کفش مناسب بارداری

کفش مناسب بارداری

کفش‌های مناسب در زمان بارداری چیست؟

از جمله کفش‌ هایی که می‌توان در دوران بارداری انتخاب کرد:

  1. کفش‌های سبک، راحت و انعطاف پذیر
  2. کفش‌های بدون پاشنه
  3. کفش طبی
  4. صندل زنانه
  5. کفش‌های بدون بند
  6. کفش و کتونی‌های چهار فصل
  7. کتانی زنانه
پیشنهاد ما برای شما:  در دوران بارداری ممنوع!

ممنوعیت ها و باید ها

کفش کاملا تخت نپوشید

بعضی از کفش ها که معمولا به کفش باله معروف هستند، کفی تخت و بسیار نازک دارند و موقع راه رفتن با آنها احساس می کنید کوچک ترین سنگریزه های خیابان را حس می کنید! این کفش ها شاید در حالت عادی اذیت تان نکنند که بعید است اما بدترین انتخاب های ممکن در دوران بارداری هستند بنابراین در این دوران خرید کفش ارزان و غیر استاندارد را فراموش کنید و حتما سراغ کفش هایی بروید که کفی مناسب، مستحکم و متناسب با قوس کف پای شما داشته باشند. فراموش نکنید انتخاب کفش نامناسب علاوه بر اینکه به پاهای تان آسیب می رساند، می تواند موجب کلافگی و بی حوصلگی شما هم شود. بهترین انتخاب را می توانید از میان کفش های طبی بارداری داشته باشید و با خیال راحت با آنها پیاده روی کنید.

سراغ کفش های بندی نروید

شاید در ماه های اول بارداری پوشیدن کفش های بندی کار سختی به نظر نرسد، اماپس از ماه چهارم بارداری،متوجه می شوید بستن بند کفش های بندی اصلا به راحتی گذشته نیست.برای همین پیشنهاد می کنیم فقط دو مدل کفش بخرید؛کفش های پشت باز و کالج هایی که پا به راحتی درون شان سر می خورد و نیازی به خم شدن و جا باز کردن با پاشنه کش ندارند.نگران تیپ تان هم نباشید، آنقدر مدل های زیبا با این شکل و شمایل در بازار پیدا می شود که به آراستگی ظاهرتان کوچک ترین آسیبی نمی رسد.

صندل یکی از بهترین کفش های این دوران
انتخاب این کفش ها در فصل های گرم از این جهت اهمیت دارد که به خنک ماندن پای شما کمک می کند بنابراین اگر شما از آن دست زنانی باشید که در دوران بارداری با افزایش دمای بدن رو به رو می شوید، می توانید از این بابت آسوده باشید که با پوشیدن صندل بخشی از گرمای هوا را از خود دور می کنید. دقت کنید برای انتخاب صندل هم سراغ صندل های تخت با دست کم ۲ تا ۳ سانت پاشنه بروید و استانداردهای لازم را برای کفش تان رعایت کنید.

مادری با کفش های کتانی

پیشنهاد ما برای شما:  در مورد بالش های بارداری چه می دانید؟

شاید کتانی ها و کفش های ورزشی انتخاب های دوست داشتنی شما باشند و ترجیح بدهید در دوران بارداری باز هم از آنها استفاده کنید.در این صورت توجه داشته باشید، پنجه این کفش ها کاملا آزاد و جادار باشند و در عین حال کفی مناسب و نرمی داشته باشند و در عین حال بندی نیز نباشند. بعضی از برندهای معروف کفش، جدیدا کفش هایی را با طرح کتانی طراحی کرده اند که تمام ویژگی های کفش ورزشی را دارند، اما پشت شان باز و پوشیدن شان برای خانم های باردار راحت است.

ultimate guide to shoes for pregnant women

به پاشنه دارها نه بگویید
کفش هایی که پاشنه هایی بلندتر از حد استاندارد دارند خیلی راحت فشار روی کمرتان را مضاعف می کنند و می توانند دردهای ساده و قابل کنترل را به دردهای حاد و مزمن تبدیل کنند. بنابراین همین الان در جاکفشی را ببندید و از داشتن کفش های تخت و زیبای خود تا بعد از دوران بارداری لذت ببرید.

کلام آخر:

ماه‌های بارداری از حساس ترین دورانی است که می‌تواند فشارها و آسیب‌های کمابیش جبران ناپذیری را به اندام‌های مادران وارد کند. پوشش و کفش مناسب در دوران بارداری می‌تواند تا حد زیادی از این آسیب‌ها پیشگیری نماید. فراموش نکنید که قبل از سلامت نوزاد، سلامت خودتان در اولویت قرار دارد تا بتوانید به خوبی این دوران شیرین را سپری و نوزاد خود را در آغوش بگیرید. کودک زیبا و سالم نیاز به مادری سالم دارد.خودتان را دوست داشته باشید و به سلامت و زیبایی خود اهمیت دهید.

امتیاز شما
1
دیدگاه‌های نوشته