آناندا کالا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شکم بند ضدامواج بارداری چیست؟

شکم بند ضدامواج بارداری

تابش امواج در سطوح منتشرشده توسط گوشی همراه و وای فای (Wi-Fi) دارای اثرات بیولوژیکی مضری است. مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که این امواج از طریق رشد سلول‌ها، تکثیر DNA و عملکرد سلول‌های مغز اثرات منفی خواهند گذاشت. به همین دلیل، متخصصان سلامت بر این باورند که در دوران کودکی و حاملگی که رشد سلول‌ها سریع و پیچیده می‌باشد، انسان بیشتر در معرض خطر این امواج قرار دارد. طبق برخی بررسی‌ها، یک مادر هر چه بیشتر از گوشی همراه استفاده کند، کودک آن بعد از زایمان از مشکلات رفتاری بیشتری رنج خواهد برد. مکانیزم این امر هنوز مشخص نشده است اما ازلحاظ تئوری امواج تابش شده از تلفن همراه می‌تواند بر ترشح منظم هورمون‌ها اثر گذاشته و متعاقباً بر رشد متابولیسم بدن و مغز تأثیر بگذارد.

خطرات امواج در بارداری

قرار گرفتن خانم های باردار در معرض امواج الکترومغناطیسی طولانی مدت ، می تواند اثرات منفی بر روی جنین بگذارد. امواج الکترومغناطیس ، تنها به موبایل و وای فای محدود نمی شود ؛ بلکه بسیاری از وسایل زندگی از خود امواج الکترومغاطیس تابش می کنند. یکی از مهمترین اندام های جنین ، که شکل گیری آن در سه ماهه اول بارداری رخ می دهد ، مغز جنین است. حتی در هنگام تولد نیز ، هنوز جمجمه نوزاد کاملا سفت نشده و امکان آسیب ، به غشاهای سلولی آن وجود دارد. اگر مادر در دوران بارداری ، به ویژه در ماه های اول در معرض امواج قرار گیرد ، این امواج به بافت رحم مادر نفوذ می کنند و می توانند سبب اختلال ، در رشد مغزی جنین شوند. آسیب مغزی جنین می تواند مشکلاتی چون ، بیماری اوتیسم ، عقب ماندگی ذهنی و سایر ناهنجاری ها را ، در او ایجاد کند. بیش فعالی ، یکی دیگر از اثرات مخرب ناشی از امواج الکترومغناطیس بر جنین ، می باشد.

پیشنهاد ما برای شما:  معرفی برند گوچی

چگونه می توان خطرات ناشی از امواج در بارداری را کاهش داد ؟

با رعایت نکات زیر ، می توانید از جنین در برابر امواج محافظت نمایید :

  • زمانی که از اینترنت استفاده نمی کنید ، وای فای خود را خاموش کنید.
  • به جای استفاده از تلفن های بی سیم ، از تلفن های رومیزی ساده استفاده کنید.
  • از تجهیزات اینترنت با سیم ، در محل زندگی یا کار خود استفاده نمایید.
  • از قرار دادن موبایل ، تبلت و لپ تاپ در نزدیکی بدن خود ، اجتناب کنید.
  • استفاده از موبایل را به جز در مواقع ضروری ، محدود کنید. زیرا امواج موبایل در استفاده طولانی مدت می توانند ، سبب ایجاد سردرد شوند.
  • از قرار گرفتن در معرض امواج الکترو مغناطیسی و کابل های فشار قوی ، پرهیز کنید.
  • در هنگام استراحت ، موبایل خود را حداقل ۳ متر دورتر از محل استراحت خود ، قرار دهید.
  • می توانید برای کاهش اثر امواج بر جنین در دوران بارداری ، از شکم بندهای ضد امواج بارداری  ، استفاده کنید. خواص شکم بند ضد امواج بارداری به گونه ای است که جنین را از خطر امواج به طور کامل در امان نگه می دارد.

thumb2 47169

ویژگی‌ها و کاربردهای شکم‌بند بارداری نانویی ضدامواج

کاهش علائم کشیدگی پوستی

با توجه به افزایش حجم و افتادگی شکم طی دوران بارداری خصوصا در ماههای آخر، امکان ایجاد کشیدگی پوست ناحیه شکم در زنان باردار افزایش میابد که با استفاده از این شکم بند میتوان این احتمال را تا حد زیادی کاهش داد.

جلوگیری یا کاهش کمردرد

طبق مطالعات انجام شده بین ۵۰ تا ۷۰ درصد زنان در طی دوران بارداری به کمردرد مبتلا می‌شوند. با استفاده از شکم بند مخصوص این دوران میتوان تا حد زیادی از این درد را کاهش داد.

خاصیت ضد امواج

با توجه به خطرات مخربی که امواج مختلف محیط زندگی خصوصا موبایل بر جنین انسان دارد، این خاصیت باعث میشود که میزان تاثیر این امواج بر جنین کاسته شده و از بروز مشکلات شدید ژنتیکی و اختلالات دیگر جلوگیری نماید.

قابلیت تنظیم در طی دوران بارداری

ساختار منحصر به فرد شکم‌بند و استفاده از پارچه‌های خاص در آن این امکان را فراهم آورده است که در طی دوران بارداری با افزایش حجم شکم بتوان آن را تنظیم نمود.

خاصیت جذب شوک

با توجه به ساختار نرم و انعطاف‌پذیر شکم‌بند، استفاده از آن می‌تواند آسیب جنین بر اثر ضربات ناگهانی به شکم را کاهش دهد.

کمک به ریکاوری سریع پس از زایمان

همانطور که در مورد فوق ذکر شد، شکم‌بند از کشیدگی پوست طی دوران بارداری جلوگیری می‌کند، لذا پس از زایمان پوست ناحیه شکم سریع‌تر به حالت قبل باز می‌گردد.

رنگ روشن

با توجه به تاثیر مثبت رنگ روشن در آرامش انسان، در این شکم بند از رنگهای روشن استفاده شده است.

سبک و راحت

وزن بسیار پایین این شکم‌بند باعث رضایت مادر به هنگام اسفتاده از آن می‌شود.

پوشیدن و باز کردن آسان

با توجه به شرایط خاص زنان باردار خصوصا در اواخر دوران بارداری این شکم بند به نحوی طراحی شده است که بتوان با سهولت هرچی بیشتر پوشید و یا از تن خارج نمود.

ثبات شستشوی بالا

تمام خواص شکم بند بارداری ضد امواج دارای ثبات زیادی در برابر شستشو میباشد.

برای شستشوی شکم بند حتما از آب سرد و صابون استفاده شود. از شستشو با ماشین لباسشوئی، آب گرم و شوینده های شیمیایی قوی و یا چنگ زدن خودداری نمائید.

برای خشک کردن شکم بند بارداری ضد امواج از هوای جاری استفاده نمایید و آن را در معرض منابع حرارتی قرار ندهید.

مزایا شکم بند ضدامواج

مزایا شکم بند ضدامواج

نحوه استفاده شکم بند بارداری ضد امواج:

شکم بند بارداری ضد امواج دارای یک قسمت بیضی مانند و دو دسته متصل شده به آن می‌باشد. به هنگام استفاده قسمت بیضی بر روی شکم قرار میگیرد و با قرار دادن دسته بر روی هم در پشت کمر و چسباندن آن ها به یکدیگر توسط چسب (ولکرو) به کار رفته بر روی یکی از دسته ها میتوان آن را متناسب با سایز شکم تنظیم نمود.

پیشنهاد ما برای شما:  استایل و لباس مناسب بارداری

چند توصیه:

  • از سفت بستن بیش از حد شکم بند خودداری نمایید.
  • به دلیل اینکه امواج و میدان های الکترومغناطیسی بر روی سلولهای در حال شکل گیری در مراحل اولیه بارداری تاثیر مخرب میگذارند، بهتر است شکم بند بارداری ضد امواج بلافاصله پس از مثبت بودن نتیجه بارداری استفاده گردد.
  • سعی کنید به هنگام خواب، در محیط با امواج کمتر قرار بگیرید. در این صورت میتوانید شکم بند را طی مدت خواب باز نمائید.
  • در طی دوران بارداری از عکسبرداری با اشعه ایکس خودداری نمایید اما در صورت ضرورت میتوانید از این شکم بند برای آسیب کمتر به جنین در هنگام عکس برداری استفاده نمایید.
  • شکم بند ضدامواج ثبات زیادی در برابر شستشو دارد اما ترجیحا به جز در موارد ضروری از شستن آن خودداری نمایید و در صورت امکان به هنگام استفاده از شکم بند، آن را بر روی لباس زیر روشن بپوشید و به هنگام نیاز لباس زیر را بشوئید.
  • میزان استفاده از شکم بند بنا به شدت میدان الکترومغناطیسی میتواند متغیر باشد. در صورتی که مادر شاغل بوده بهتر است در تمامی ایامی که خارج از منزل است استفاده گردد.

سخن پایانی

امیدوارم از مطالب این محتوا راضی بوده باشید و در صورت هرگونه سوال و خرید و پیشنهاد می توانید به سایت آناندا مراجعه کنید.

امتیاز شما
0
دیدگاه‌های نوشته