آناندا کالا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

علائم بارداری پسر

علائم بارداری پسر و نشانه ها از روی ظاهر مادر

‎علائم بارداری پسر

‎تشخیص جنسیت نوزاد، برای هر زوجی یک تجربه هیجان انگیز می باشد. یکی از روش های ساده برای تشخیص جنسیت جنین، انجام سونوگرافی در پایان هفته شانزدهم بارداری می باشد. با این حال علائم و نشانه هایی در بدن و روحیات مادر رخ می دهد که قبل از هفته شانزدهم نیز، می توانید جنسیت جنین خود را حدس بزنید. در این مطلب قصد داریم شما را با شایع ترین علائم بارداری پسر، در ماه اول بارداری آشنا کنیم.

 

علائم-بارداری-پسر3

‎نشانه های بارداری پسر:

‎عدم تهوع مادر

‎عدم بروز حالت تهوع در در ماه اول دوران بارداری، می تواند یکی از نشانه های بارداری جنین پسر باشد.

نشانه-بارداری-پسر

‎ضربان قلب جنین

‎شما می توانید با مراجعه به پزشک زنان یا انجام سونوگرافی ضربان قلب جنین خود را اندازه گیری نمایید. اگر میزان ضربان قلب جنین شما، کمتر از ۱۴۰ ضربه در دقیقه باشد، احتمالا نوزاد شما پسر است.

‎رنگ ادرار

‎یکی دیگر از علائمی که جنسیت جنین شما را مشخص می کند، رنگ ادرار می باشد. تیره شدن رنگ ادرار، می تواند یکی از نشانه های بارداری پسر باشد. روشن بودن رنگ ادرار نیز، نشانه دختر بودن جنین می باشد.

‎بروز جوش و آکنه

‎در دوران بارداری، تغییرات هورمونی زیادی در خانم های باردار رخ می دهد. بدن مادر، واکنش های مختلفی نسبت به این تغییرات نشان می دهد.

‎یکی از واکنش های فیزیکی مادر، در برابر تغییرات هورمونی، بروز جوش و آکنه در پوست مادر می باشد. این امر یکی از نشانه های پسر بودن جنین می باشد.

علائم-بارداری-پسر5

‎ویار به غذا های ترش یا شور

‎اگر در دوران بارداری، هوس خوردن غذاهای ترش و شور را کردید، احتمالا جنین شما پسر می باشد. ویار غذاهای پروتئینی مثل گوشت و مرغ نیز، یکی از علائم بارداری پسر می باشد.

‎اشتهای زیاد

‎تحقیقات نشان داده است ، مادرانی که جنین پسر دارند، میل بیشتر نسبت به غذا دارند و سطح انرژی شان افزایش پیدا می کند. طبق مطالعاتی که در کشور انگلستان انجام شده است، نشان داده که هر چقدر میزان مصرف کالری در طی روز، توسط مادر بالاتر برود، احتمال پسر شدن جنین نیز بیشتر می شود.

بر اساس این مطالعه مادرانی که روزانه بیش از ۲۴۰۰ کالری انرژی دریافت می کردند، ۵۶ درصد بیش از سایرین صاحب پسر شدند. محققان می گویند اسپرم های پسردار، آسیب پذیرتر هستند و در شرایط کمبود انرژی و سوء تغذیه، احتمال کم تری برای زندگی دارند.

پیشنهاد ما برای شما:  دیابت بارداری

‎تغییرات خلق و خو و روحیات مادر

‎اگر جنین شما پسر باشد، سطح هورمون تستوسترون در بدن مادر افزایش می یابد. با افزایش این هورمون، رفتار های مادر کمی پرخاشگرانه، تهاجمی و جسورانه می شود.

‎سرد بودن پاهای مادر

‎اگر در اکثر مواقع، حس می کنید که انگشت پاهایتان سرد است، احتمالا جنین شما پسر می باشد.

‎وضعیت شکم مادر

‎فرم شکم تا حدودی می تواند جنسیت نوزاد شما را مشخص کند. در طب چینی گفته شده است که اگر شکم مادر رو به پایین باشد و جنین در قسمت پایینی شکم رشد کند، احتمالا جنسیت نوزاد، پسر خواهد بود. بیضی شدن فرم شکم نیز، نشان دهنده بارداری پسر است. مطالعات نشان داده، مادرانی که در طول بارداری خود، احساس سبکی بیشتری دارند، احتمالا جنینشان پسر خواهد بود.

‎رشد سینه های مادر

‎ایجاد تغییرات در سایز سینه، ممکن است از یک هفته بعد از بارداری شروع شود و تا دوران شیردهی ادامه داشته باشد. افزایش شدید حجم سینه برای تأمین تغذیه نوزاد، می تواند یکی از نشانه های بارداری پسر باشد. معمولا در بارداری پسر، سایز سینه راست بزرگ تر از سینه چپ می باشد.

‎افزایش رشد مو

‎در بارداری جنین پسر، به دلیل افزایش هورمون تستوسترون و پروژسترون، موهای مادر ضخیم تر می شود و سریع تر رشد می کند. اگر ریزش مو هایتان کاهش یافته و مو هایتان درخشان و خوش حالت تر شده است، احتمالا جنینتان پسر می باشد. افزایش رشد مو های زائد بدن نیز، از نشانه های جنین پسر است.

علائم-بارداری-پسر6

‎خشکی دست ها

‎اگر دست هایتان نسبت به قبل خشک تر شده و دچار ترک های پوستی شده اید، احتمالا نوزاد شما پسر خواهد بود.

‎حالت خوابیدن مادر

‎اگر در طول دوران بارداری احساس خستگی زیادی می کنید و معمولا هنگام استراحت، بیشتر به سمت چپ می خوابید، نشان دهنده بارداری جنین پسر است. کم شدن میزان تحرک و خواب زیاد در دوران بارداری، از علائم بارداری پسر می باشد.

‎ایجاد خط های تیره روی شکم

‎در دوران بارداری، خطوطی تیره روی شکم مادر ایجاد می شود. اگر یک خط تیره عمودی روی شکمتان باشد و این خط از ناف عبور کند، احتمالا جنینتان پسر است.

‎افزایش وزن در بارداری پسر

‎معمولا وزن جنین پسر، بیشتر از وزن جنین دختر می باشد. افزایش وزن زیاد می تواند یکی از علائم بارداری فرزند پسر باشد. در بارداری جنین پسر، وزن مادر بیشتر در قسمت شکم قابل مشاهده است. اما اگر وزن مادر در سراسر بدن مخصوصا در صورت جمع شود، احتمالا جنسیت جنین، دختر است.

پیشنهاد ما برای شما:  مراقبت از موها در دوران بارداری

‎استرس در دوران بارداری

‎جالب است بدانید که در موقعیت های استرس زا، همچون دوران جنگ تعداد پسر هایی که در طول سال متولد می شوند، از تعداد دختر ها بیشتر است. یکی از فرضیه های مطرح شده در این زمینه این است که در شرایط استرس سطح هورمون هایی مثل تستوسترون در بدن مادر افزایش پیدا می کند که روی تخمک اثر گذاشته و باعث می شود راحت تر توسط اسپرم بارور شود. با بالا رفتن هورمون تستوسترون در مادر، میزان بارداری جنین پسر افزایش پیدا می کند.

 

‎رژیم غذایی بارداری پسر

‎خوردن بعضی از خوراکی ها قبل از بارداری، می تواند در تشکیل جنین پسر مؤثر باشد. برخی از این خوراکی ها عبارت اند از :

  • غذا های دارای نشاسته
  • قارچ
  • غلات
  • غذا های دریایی
  • مرکبات
  • تخم کدو
  • غذا های شور
  • گوجه فرنگی
  • میوه و سبزیجات

اگر به مطالعه درباره اصول صحیح رژیم غذایی در دوران بارداری علاقه مند هستید، می توانید مقاله تغذیه در دوران بارداری را مطالعه کنید.

بارداری-پسر

‎روش های مطمئن برای تعیین جنسیت جنین

‎سونوگرافی

‎سونوگرافی، یکی از روش های رایج دیگر در تعیین جنسیت جنین می باشد. شما می توانید با انجام سونوگرافی در هفته شانزدهم بارداری، از جنسیت جنین خود، مطلع شوید.

برای تعیین جنسیت جنین، سونوگرافی دو بعدی یا معمولی مناسب می باشد. اگر پزشک بخواهد بررسی دقیق تری روی اندام های شما و جنین داشته باشد، ممکن است از سونوگرافی های دیگری استفاده کند.

سونوگرافی های بارداری، انواع مختلفی دارند. برخی از آن ها عبارت اند از :

* سونوگرافی ترنس واژینال

* سونوگرافی سه بعدی یا ۳D

‎زمان مناسب برای سونوگرافی تعیین جنسیت

‎پس از هفته دوازدهم تا شانزدهم بارداری، جنسیت جنین مشخص می شود. با گذشت زمان بیشتر، تشخیص جنسیت جنین برای متخصص سونوگرافی آسان تر خواهد شد. بهترین زمان برای انجام سونوگرافی تعیین جنسیت، بعد از هفته شانزدهم می باشد.

‎آمادگی برای سونوگرافی تعیین جنسیت

‎قبل از سونوگرافی برای تعیین جنسیت جنین، باید آب زیادی بنوشید. مثانه شما در هنگام انجام سونوگرافی باید پر باشد. از تخلیه ادرار خود، پرهیز کنید. چرا که خالی بودن مثانه باعث می شود که تصاویر سونوگرافی دقیق و واضح نباشند.

پیشنهاد ما برای شما:  تکنیک های تنفس برای تسهیل درد زایمان

‎چگونگی سونوگرافی تعیین جنسیت

‎برای انجام سونوگرافی تعیین جنسیت، مادر باید روی تخت دراز بکشد و لباس خود را بالا بزند. متخصص سونوگرافی سطح شکم مادر را با استفاده از ژل می پوشاند. سپس با استفاده از سری سونوگرافی، تصاویر ناحیه رحم و لگن را مشاهده می کند. متخصص زنان با مشاهده و بررسی تصاویر و نتایج سونوگرافی، می تواند جنسیت جنین را تشخیص دهد.

علائم-بارداری-پسر2

آزمایش ژنتیک برای تعیین جنسیت جنین

‎با انجام آزمایش خون می توانید از جنسیت جنین خود آگاه شوید. این آزمایش برای مادر و جنین کاملا بی خطر است و هیچ نوع عوارضی ندارد. در این روش، ۲ الی ۳ سی سی از خون مادر نمونه گیری می شود.

‎در دوران بارداری، مواد موجود در خون جنین وارد خون مادر می شود. با بررسی DNA و کروموزوم خون مادر، جنسیت جنین مشخص می شود.

‎بهترین زمان برای انجام این آزمایش، هفته هشتم بارداری می باشد. میزان اعتبار و درستی این آزمایش در هفته هشتم ۹۰ درصد می باشد. با گذشت زمان بیشتر، اعتبار این آزمایش افزایش می یابد به طوری که میزان درستی این آزمایش در هفته های دهم و یازدهم به ۹۵ تا ۱۰۰ درصد می رسد.

‎نتیجه آزمایش ژنتیک معمولا بعد از سه الی هفت روز کاری آماده خواهد شد. شما می توانید نتیجه آزمایش خود را به پزشک متخصص زنان، ارجاع دهید و از جنسیت جنین خود مطلع شوید.

 

‎روش رمزی برای تعیین جنسیت جنین

نظریه رمزی یکی دیگر از روش های تعیین جنسیت جنین می باشد. در این روش با استفاده از تصاویر سونوگرافی و موقعیت جنین، در هفته ششم بارداری، جنسیت جنین  را تعیین می کند. البته این روش، مورد تأیید متخصصین  نیست چرا که جنسیت جنین را به طور قطعی تعیین نمی کند.

‎سخن پایانی

‎بارداری و به دنیا آوردن نوزاد، یکی از زیبا ترین تجربه های زندگی مادران می باشد. فارغ از جنسیت جنین، سلامت مادر و نوزاد از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است در دوران بارداری، مراقبت های لازم را انجام دهید تا زایمانی بی خطر و نوزادی سالم داشته باشید.

علائم بارداری جنین پسر، در ماه اول بارداری کاملا تقریبی می باشند. روش های مطمئن برای تعیین جنسیت جنین، سونوگرافی و آزمایش ژنتیک می باشد. با این حال قبل از انجام آزمایش هم، می توانید جنسیت جنین خود را تا حدودی حدس بزنید.

۳.۲/۵ - (۱۳ امتیاز)
1
دیدگاه‌های نوشته