آناندا کالا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

راهنمای خرید لباس بارداری و حاملگی

تونیک بارداری - تونیک حاملگی

حتی با تصمیم به بارداری نیز، به فکر خرید لباس بارداری و حاملگی خواهید افتاد و لازم است که همه چیز برای سپری کردن یک دوران بارداری بی نقص و بدون مشکل و همراه با آسایش و لذت، فراهم باشد. مدل های مختلفی از انواع لباس ها و تی شرت بارداری، پیراهن و … وجود دارد که شما می توانید با انتخاب مدل های مورد سلیقه خود، از میان آن ها، بهترین تجربه بارداری را داشته باشید.

گاهی اوقات بر این تصور هستیم که لزوما در دوران بارداری نمی توان تیپ و استایل مناسبی داشت و اضافه وزن، باعث خواهد شد که دیگر شیک پوشی را تجربه نکنیم. اما خبر خوب این است که با کمی جستجو و به کار بردن سلیقه، می توانید بهترین استایل و شیک پوشی در دوران بارداری را نیز داشته باشید.

زمان مناسب برای خرید لباس بارداری

اشتباه نکنید، زمان مناسب برای خریدن لباس بارداری، ماه های آخر و زمانی نیست که شکم شما حسابی بزرگ شده است، بلکه از ماه دوم و سوم نیز باید لباسی راحت و متناسب با یک خانم باردار به تن کرده و اجازه ندهید که اندام شما تحت تاثیر، لباس های زبر و خشن یا به هر شکلی نامناسب قرار بگیرد.

انتخاب اندازه لباس بارداری

حتما در انتخاب مدل  لباس بارداری باید به اندازه و سایز اولیه خود دقت داشته باشید و به اضافه ی آن، سایزی که پس از بارداری به دست آورده اید را نیز لحاظ کنید. در انتخاب اندازه لباس بارداری باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • حلقه آستین ها
  • قد لباس اعم از این که کوتاه، متوسط یا بلند باشد
  • میزان تنگی و گشادی روی سینه ها
  • یقه لباس به لحاظ این که به راحتی پوشیده و از تن به درآورده شود
  • میزان تنگی و گشادی روی بخش شکم
  • راحتی در راه رفتن
پیشنهاد ما برای شما:  معرفی برند کریستین دیور

نکته: لازم به تذکر است که طراحی لباس بارداری، باید حتما به شکلی باشد که به هیچ وجه حین راه رفتن ریسک زمین خوردن را برای مادر باردار به همراه نداشته باشد.

انتخاب اندازه لباس بارداری

انواع لباس بارداری

انواع لباس های بارداری را می توان در دسته بندی های زیر جای داد که هر یک به شکلی باید متناسب با وضعیت فیزیکی و سلامت جسمی مادر باردار، انتخاب و خریداری شوند.

  • لباس زیر
  • کفش
  • شلوار
  • بلوز و تی شرت
  • پیراهن
  • تونیک
  • دامن
  • مانتو
  • سارافون
  • شومیز
  • لباس راحتی
  • مجلسی

ویژگی های لباس بارداری

ویژگی های لباس بارداری را در گزینه های زیر جستجو کرده و حتما نوعی از لباس را انتخاب کنید که سازگاری کامل با سلیقه و راحتی شما در دوران بارداری داشته باشد.

جنس

جنس لباس بارداری باید حتما لطیف بوده و به هیچ وجه موجب آزردگی پوست یا تعریف بیش از حد نشود. از این روی معمولا یکی از جنس های نخی یا حریر برای خرید لباس های بارداری مناسب هستند.

  • نخی
  • حریر

سایز

سایز لباس در دو فرمت مورد توجه قرار می گیرد. یکی به طور کلی سایز اندامی شما خواهد بود و مورد دیگر، سایز به لحاظ سلیقه، به معنای آن که لباس کوتاه یا بلند باشد. این که شما لباس سایز ۴۰ یا ۴۲ را انتخاب می کنید، به طور مستقیم بستگی به سایز و اندام شما دارد؛ اما این که مدل لباس کوتاه یا بلند را می خواهید، چیزی کاملا سلیقه ای خواهد بود.

به این ترتیب سایز لباس های بارداری در فرمت سلیقه ای را می توان در دو الگوی بلند و کوتاه تعریف کرد.

  • بلند
  • کوتاه
پیشنهاد ما برای شما:  برای نوزادان چه نوع بالشی بهتر هست؟

فرم

فرم لباسی نیز چیزی کاملا سلیقه ای است و اگر جستجوی هوشمندانه ای داشته باشید؛ می توانید فرم های به روز و جذابی از این دست لباس ها را انتخاب کنید. بیشتر خانم ها دوست دارند، حداقل یک سارافون برای دوران بارداری خود خریداری کنند و به دلیل فرم سارافون ها، معمولا نیز برای دوران بارداری کاملا مناسب هستند. سارافون ها ضمن داشتن حس راحتی کامل برای بانوان باردار، زیبا و خوش طرح نیز از کار درمی آیند.

ویژگی های لباس بارداری

نکات خرید لباس بارداری بر اساس فصل

با توجه به فصلی از سال که دوران بارداری خود را در آن سپری می کنید، باید نکات مهم در خصوص خرید لباس بارداری بر اساس فصل را نیز در نظر داشته باشید.

زمستان

برای خرید لباس بارداری در فصل زمستان، به سراغ مدل هایی بروید که شکم را کاملا گرم نگه داشته و پوشش کافی داشته و از سرما خوردن شما نیز جلوگیری کنند. سرماخوردگی در دوران بارداری مشکلات بیشتری به همراه داشته و منع مادر باردار از خوردن قرص های مختلف، باعث می شود که معمولا این دوران طولانی تر و کمی سخت تر سپری شود. از این جهت بهترین روش پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا در این دوران است که باید حتما در نظر داشته باشید.

تابستان

برای فصل تابستان به دنبال لباس های نخی و خنک باشید که ضمن خنک نگه داشتن بدن شما، کاملا احساس راحتی داشته و از تعریق بیش از اندازه تان جلوگیری شود. لباس های نخی و حریر، همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم؛ بهترین گزینه برای این دوران محسوب می شوند و لازم است که نسبت به انتخاب این لباس ها، نظر خاصی داشته باشید. جهت مشاهده و بررسی انواع لباس بارداری  مناسب و راحت بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

پیشنهاد ما برای شما:  لباس مناسب شیردهی

سوالات متداول

آیا لباس تنگ در بارداری برای جنین ضرر دارد؟

لباس تنگ در بارداری باعث خواهد شد تا گردش خون در بدن مادر باردار، با کمی اختلال همراه شده و این موضوع برای سلامت جنین، آن قدرها مناسب نیست.

از کجا لباس بارداری بخرم؟

برای خرید لباس بارداری می توانید به فروشگاه های فیزیکی یا فروشگاه های آنلاین لباس بارداری مراجعه کنید. بدیهی است که با مراجعه به فروشگاه اینترنتی فروش لباس بارداری، زمان بیشتری برای بررسی مدل های مختلف و تصمیم گیری بهتر خواهید داشت.

برای خرید لباس بارداری کجا برم؟

برای خرید لباس بارداری به مراکز یا فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنید که به طور تخصصی در این حوزه فعالیت داشته باشند.

از کی لباس بارداری بپوشیم؟

شما می توانید از ماه دوم بارداری تا ماه آخر، لباس های مناسب هر دوره را به تن کنید.

نتیجه گیری

در بالا بررسی کلی در خصوص راهنمای خرید لباس بارداری و حاملگی داشته و فاکتورها و موارد مهم در این زمینه را مورد بررسی قرار دادیم. شما چه نظری در این باره دارید؟ چطور می توان بهترین لباس بارداری را انتخاب و خریداری کرد؟ تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید. همین طور توصیه می کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود که به زودی قصد بارداری دارند، به اشتراک بگذارید.

 

امتیاز شما
0
دیدگاه‌های نوشته