آناندا کالا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی برند شنل

8413064d54a447f49151590720ba470d

برند شنل (chanel) از بی نظیرترین و منحصر به فردترین برندهای مد و لباس در دنیا است که توانسته با ارائه خدماتی نوین و هوشمند رضایت افراد بسیار زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب نماید. کمتر کسی در دنیا وجود دارد که برند chanel را نشناسد. اگر دوست دارید با این برند بی نظیر بیشتر آشنا شوید، در این مقاله از اناندا کالا با ما همراه باشید.

موسس برند شنل

اغلب افرادی که با دنیای مد و فشن آشنایی دارند، حتما نام کوکو شانل را شنیده اند. گابریل کوکو شانل، یکی از بزرگترین انسان هایی بود که توانست به کمک ایده های خلاقانه خود، دنیای مد و لباس را به کلی زیر و رو کند. کوکو شانل، معروف ترین زن طراح مد در قرن بیستم شناخته می شود. تمامی دستاورد ها و زحمات این زن باعث شد، برند شنل امروزه به یکی از بزرگترین برند های نوآورانه و شیک در دنیای مد و لباس تبدیل شود.

کوکو شانل که بود؟

گابریل بونور یا همان کوکو شانل، یکی از معروف ترین طراحان مد بود، که در سال ۱۸۸۳ در سامور فرانسه به دنیا آمد. شانل در اوایل زندگی خود، سختی های زیادی را تحمل کرد. هنگامی که تنها ۱۲ سال داشت، مادرش را از دست داد و پس از فوت مادرش، پدر شانل آن ها را به یتیم خانه فرستاد. اما این سختی ها نتوانست مانعی برای آن شود. شانل در ۱۸ سالگی از یتیم خانه خارج شد و در مزونی از شهر پاریس به استخدام درآمد. استخدام وی در مزون پاریس، به خاطر آشنایی اش با خیاطی بود. شانل علاوه بر کار خیاطی، سعی می کرد در کافه ها و رستوران ها نیز با خوانندگی، کسب درآمد کند. فعالیت شانل به عنوان خواننده در کافه ها و رستوران ها سبب شد تا مردم برای او لقب کوکو را در نظر بگیرند.

آغاز به کار برند Chanel

۲۰ سالگی به بعد بود، که زندگی شانل رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. او در ۲۰ سالگی، به پیشنهاد ایتن بالسان، توانست یک کارگاه کلاه دوزی در شهر پاریس راه اندازی کند. این اقدام شانل را می توان زمینه پایه گذاری برند شنل (chanel) نامگذاری کرد. شانل پس از اینکه کارگاه خود را راه اندازی کرد، توانست در سال ۱۹۱۰، اولین فروشگاه فروش کلاه را در کمبون پاریس افتتاح کند. افتتاح فروشگاه کلاه باعث شد شانل پس از مدتی به فکر راه اندازی فروشگاه های دیگر بیفتد. راه اندازی فروشگاه های دیگر در دوویل و بیاریتز، آغازگر تولید لباس برند شنل شد.شنل(chanel) کار خود را با طراحی پیراهن های سیاه کوچک در سال ۱۹۲۶ آغاز کرد. او به قدری در طراحی لباس مهارت داشت، که در همان آغاز کار، افراد زیادی برای خرید طرح های آن صف کشیدند. پیشرفت های شانل در فروشگاه های افتتاح شده سبب شد، برند شنل یکی از محبوب ترین برندهای لباس در بین مردم فرانسه شود. اما در نهایت شانل در سال ۱۹۷۱ در گذشت و پس از آن کارل لاگرفلد، مدیریت برند شنل را در دست گرفت.

پیشنهاد ما برای شما:  معرفی برند فندی

طرح برند شنل

هنگامی که به برند شنل فکر می کنید، بدون شک تصویر یک برند درجه یک و پر زرق و برق از دنیای مد، لوازم آرایشی، جواهرات، عطر و لباس در ذهنتان مجسم می شود. به کارگیری طرح خاص و متفاوت این برند برای تولید لباس های زنانه، جواهرات، عطر، کیف و سایر وسایل، اصلی ترین دلیلی محبوبیت آن در بین مردم فرانسه و سلبریتی های این کشور بود.

کوکل شانل توانست با طرح های شجاعانه خود، معیار های انتخاب لباس برای زنان را دچار تغییر اساسی کند. طرح های تولیدی پوشاک برند Chanel که برای زنان تولید می شد، انقلاب بزرگی را در دنیا مد و پوشاک به وجود آورد که به سبب آن، زنان پوشش خود را به کلی تغییر دادند. طرحی که برند شنل اکثرا برای لباس های تولیدی خود استفاده می کرد، طرحی ساده و زیبا بود. در طراحی لباس زنان، بیشتر راحتی و آسایش زن در نظر گرفته می شد.

تکنیک‌هایی که شنل در طراحی لباس استفاده می‌کرد

با آغاز دهه ۱۹۲۰، تقریبا همه لباس‌هایی که شنل تولید می‌کرد از چرم یا سایر پارچه‌های ضخیم درست شده بودند. او برای تقویت و استحکام پارچه از لایی استفاده می‌کرد که باعث می‌شد لباس شیک باشد و فرم خود را موقع پوشیدن حفظ کند.

چشمگیرترین نمونه از این تکنیک‌های فوق‌العاده، در لباس نمادین شنل دیده می‌شد. لباسی متشکل از یک دامن تا زانو با ژاکت کشباف که روی آن گلدوزی مشکی انجام شده و دکمه‌های طلایی دارد. این لباس شامل دو یا سه قطعه بود، اما کاملا کاربردی بود و در عین راحتی، ظاهری مدرن و زنانه به فرد می‌بخشید.

پیشنهاد ما برای شما:  ویژگی های لباس بارداری

این لباس موفق، زمینه‌ساز موفقیت دیگری در تولید لباس شب معروف این برند شد که در آن هم منطق طراحی کوکو یعنی «سادگی کلید اصلی ظرافت واقعی است» به کار رفته بود.

جواهرات و عطری که جهانی شدند

کامیابی‌های کوکو با ارائه اولین جواهرات در سال ۱۹۲۴، ادامه یافت. این جواهرات شامل یک جفت گوشواره مروارید، یکی مشکی و دیگری سفید بودند. البته کوکو همچنان به طراحی لباس‌های بی‌نظیر ادامه می‌داد و در سال ۱۹۲۵، اولین کت بافتنی این برند را به بازار عرضه کرد و سال بعد از آن، لباس راسته مشکی کوتاه را که جزو بهترین آثار اوست ارائه داد. او در طراحی این لباس‌ها از مواد سنتی ظریف مانند تور و ابریشم نرم و سبک استفاده می‌کرد. این لباس آن قدر راحت بود که باعث شده بود خانم‌ها دیگر با هیچ لباسی احساس راحتی نکنند. کیفیت طراحی و ساخت این لباس‌ها آنقدر عالی بود که شهرت حرفه‌ای شنل را به‌عنوان یک زن خیاط خارق‌العاده به اثبات رساند.

همین تمایل بی‌وقفه‌اش برای خلق آثار بیشتر بود که موجبات تولید اولین و معروف‌ترین عطرش، یعنی شنل شماره ۵ (Chanel No.5) را فراهم کرد. عطری که فقط می‌توان آن را با عبارت «رایحه‌ای که هرگز رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد» توصیف کرد. حتی امروز، این عطر به‌عنوان یکی از عطرهای فوق‌العاده در دنیا محسوب می‌شود. البته به‌دنبال آن، عطرهای دیگری هم ازجمله عطر شماره ۲۲، گاردنیا، که با الهام از گل موردعلاقه‌اش ساخته شد و عطر شماره ۱۹ آمدند.

کوکو ابتدا اولین عطرش را به‌عنوان هدیه به دیگران ارائه می‌کرد؛ اما این عطر آن‌قدر موفق شد که تصمیم گرفت آن را به‌عنوان یک محصول به فروش برساند. در این زمان بود که کوکو «پرفیوم شنل» را با مشارکت دو تاجر فرانسوی تأسیس کرد. مشارکتی که به‌سرعت رو به افول گذاشت و تا سال‌ها عواقب آن باقی ماند.

پیشنهاد ما برای شما:  معرفی برند تام فورد

جنگ جهانی دوم، خانه مد شنل را به تعطیلی کشاند

تئوفیل بادر، بنیانگذار فروشگاه بزرگ فرانسوی گالریز لافایت (Galeries Lafayette)، کوکو شنل را به پیر ورتهایمر (Pierre Wertheimer) معرفی کرد. ورتهایمر در پرفیوم شنل سرمایه‌گذاری کرد و از این سرمایه‌گذاری، ۷۰درصد متعلق به او بود. ۲۰درصد هم برای بادر بود و فقط ۱۰درصد برای کوکو باقی ماند. این باعث شد که کوکو که کسب‌وکار مد و لباس را جدا از عطر اداره کند. بااین‌حال اصلا راضی نبود و معتقد بود ورتهایمر دارد از استعدادهای او برای منافع شخصی خودش سوءاستفاده می‌کند.

در دهه ۱۹۳۰ شنل طیف لباس‌هایش را گسترش داد و در سال ۱۹۳۲ نمایشگاهی برای جواهرات الماس برپا کرد. اما جنگ جهانی دوم دوباره روی این شرکت و فعالیت‌هایش سایه انداخت.

در طول جنگ، کوکو خانه مد شنل را تعطیل کرد و فقط جواهرات و عطرهایش در بازار موجود بود. در سال ۱۹۴۷ ورتهایمر و کوکو بار دیگر درباره قرارداد اصلی پرفیوم شنل مذاکره کردند و کوکو پس از هشت سال و نیم زندگی در سوییس سرانجام به زادگاهش فرانسه برگشت.

لاگرفلد برند شنل را به دست می‌گیرد

لاگرفلد مانند کوکو در زمانی که دوباره به عرصه مد بازگشت، به‌دنبال الهام‌گرفتن از طرح‌های قدیمی بود. طرح‌های اولیه شنل شامل جزئیاتی مانند پارچه‌های تویید، زنجیرهای طلا، چرم دوخته‌شده مانند لحاف و نشان دو C بود.

لاگرفلد آرشیو شنل را کندوکاو کرد و بیشتر به اهمیت تأثیر کوکو در مد بانوان صحه گذارد. در دهه ۸۰ میلادی، مجموعه‌هایی که خانه مد شنل تولید کرد با عرضه عطر جدیدی در سال ۱۹۸۴، به افتخار بنیانگذار آن، گسترش یافت و در سال ۱۹۸۶ اولین ساعت شنل هم عرضه شد.

در دهه ۱۹۹۰، شنل پیشگام تولید عطر و بازاریابی در جهان بود، یک شاهکار برجسته از سوی شرکتی که فقط هر ۱۰سال یک بار یک عطر جدید عرضه می‌کند. با وجود رکود اقتصادی، شنل با راه‌اندازی بوتیک‌های بیشتر و مجموعه‌های متنوع‌تر به پیشروی ادامه داد. برند شنل در حال حاضر محصولات مراقبت از پوست، مجموعه مسافرتی، عینک آفتابی و قاب عینک تولید می‌کند که همگی جزو محبوب‌ترین محصولات در جهان به شمار می‌روند.

امتیاز شما
0
دیدگاه‌های نوشته