آناندا کالا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی برند ورساچه

معرفی برند ورساچه Versace

تاریخچه برند ورساچه

جیانی ورساچه که توانسته بود با طرح های خود ،توجه خانواده سلطنتی را به خود جلب نماید ؛با ایده ها و طرح هایی که آنها را پیاده سازی کرده بود توانست انقلابی بزرگ در این صنعت  پوشاک به پا کند و بتواند برند بسیار موفقی به نام برند ورساچه را راه اندازی و تاسیس کند.

جیانی ورساچه در سال ۱۹۴۶ در ایتالیا به دنیا آمد و توانست خود را در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی به عنوان یکی از بهترین طراحان مد در جهان مطرح کند.او در سال ۱۹۷۸ اولین خط تولید پوشاک خود را در میلان ایتالیا راه اندازی و تاسیس کرد و در سال ۱۹۸۹ موفق شد که اولین خط پوشاک سفارشی خود را برای زنان راه اندازی کند و آن را در معرض و دید عموم قرار دهد.

ورساچه علاقه بسیار زیادی داشت تا برند شخصی خود را در همه زمینه ها گسترش دهد و بتواند نام خود را بیش از بیش بر سر زبانها بیاندازد ،به همین دلیل حوزه های فعالیت خودش را گسترش داد  و در زمینه های عطر و ادکلن و همین طور اثاثیه منزل نیز ورود کرد و توانست در این حوزه ها نیز برند ورساچه را بدرخشاند.

او نهایتا در سال ۱۹۹۷ زمانی که در ساحل آفریقا جنوبی زندگی می کرد به ضرب گلوله کشته شد و در این سال از دنیا رفت.در سال ۲۰۱۷ ارزش برند برند ورساچه در حدود ۱.۷ میلیارد دلار تخمین زده شد. در زمانی که ورساچه در سواحل آفریقای جنوبی کشته شد، مالک ۵۰% از سهام شرکت بود به همین دلیل پس از مرگ او ۵۰% سهام شرکت به برادرزاده اش آلگا به ارث می رسید.

آلگا در سال ۲۰۰۴ ، زمانی که به سن قانونی و به ۱۸ سالگی رسید تمام سهام خود را که مبلغی نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار بود، طلب کرد.

امروزه همه نام  و برند ایتالیایی ورساچه را با لوکس بودن و با لاکچری بودن به یاد می آورند و هر کس که بخواهد به سراغ پوشاکی خاص و گران قیمت برود، قطعا این برند جزو انتخاب های اولش می باشد. اما سوال اینجاست که ورساچه چگونه توانست خود را به این جایگاه برساند؟ و از همه مهم تر این است که چگونه توانست خود را در این جایگاه حفظ کند؟ و اصلا کار خود را از کجا شروع کرد؟

اگر می خواهید که به پاسخ تمامی این سوالات برسید ، حتما در ادامه ی این مقاله من را همراهی کنید.

در دهه ۷۰ میلادی و در سال ۱۹۷۰، ورساچه یک جوان طراح مد و بسیار خلاق بود که در خارج از میلان فعالیت می کرد و طرح های او همه را شگفت زده می کرد. او در سال ۱۹۷۲ اولین مجموعه اش را برای کالاگان طراحی کرد. مجموعه ای که او را بیشتر در دنیای مد معروف کرد و تحسین اکثر تحلیل گران و منتقدان را برانگیخت. اما ورساچه هنوز کار خود را تمام شده نمی دانست و همیشه در ذهن خود به ساختن مجموعه ای شخصی با نام برند خاص خودش فکر می کرد.

پیشنهاد ما برای شما:  اشتباهات رایج انتخاب لباس پلاس سایز زنانه

در سال ۱۹۷۸ ورساچه رویایی که همیشه در ذهن خود داشت را با افتتاح اولین شعبه برند خود در میلان به حقیقت پیوند داد.

در آن زمان که ورساچه بوتیک خودش را افتتاح کرد، جوانی بود که به واسطه تجربه ای که در این سالها کسب کرده بود و بازاری که بیشتر از هر شخص دیگری آن را می شناخت؛ توانسته بود چشم انداز بسیار دقیقی از برند خود در ذهن داشته باشد و به گونه ای برای خودش نقشه راه را ترسیم کند که نتیجه ای فوق العاده در پیش داشته باشد.

نقشه راهی که برای برند ورساچه ریخته شده بود به گونه ای دقیق و منظم بود که حتی به چگونگی طراحی لباس ها و حتی به نحوه قرار گرفتن آنها در ویترین و چگونگی نمایش آنها نیز اشاره شده بود.

در چهار سال اول فعالیت برند ورساچه ، تمام تمرکز خود را بر روی فروش پوشاک و محصولات خود گذاشته بود اما در سال ۱۹۸۲ تصمیم گرفت که در زمینه فروش محصولات دیگری مانند اکسسوری ها و اثاثیه منزل را به فروشگاه خود اضافه کند و فروش این مدل از محصولات را نیز در برنامه ی خود داشته باشد.

اما با تمامی این وجوه و فعالیت هایی که ورساچه داشت اما عمده شهرت او به دلیل فعالیت هایش در زمینه پوشاک به دست آمده است البته از دیگر دلایل موفقیت های ورساچه در زمینه پوشاک می توان به ارتباطات بسیار خوب او و بازار هدفی که در زمینه موسیقی پیدا کرده بود ، اشاره کرد.

ورساچه و پیوند او با صنعت موسیقی

ورساچه با چندین تن از ستاره های صنعت موسیقی از جمله : مدونا ، التون جان ،چر، اعضای دوران دوران و … دوست صمیمی بود و همین امر باعث شد ، زمانی که این ستاره ها به جشنواره های خاص و با شکوه می رفتند و یا در مهمانی هایی شرکت می کردند که جنبه خبری بالایی داشت ؛ از لباس های ورساچه استفاده می کردند و لباس های برند ورساچه را به تن می کردند.

همین امر باعث شد که توجه بسیاری افراد متوجه برند ورساچه شود و ورساچپه بتواند مسیر موفقیت را خیلی سریع تر طی کند و به دستاوردهایی برسد که شاید برای خیلی از کسب و کارها در حد یک رویا باقی بماند.

پیشنهاد ما برای شما:  دوران شیردهی از چه لباس هایی استفاده کنیم؟

ورساچه جزو اولین کسانی بود که توانسته بود پیوند مشترکی بین صنعت موسیقی و دنیای مد به وجود آورد و همین امر سبب بیشتر معرفی شدن این برند و محبوب تر شدن آن در مدت زمان کوتاهی شد. پس از اینکه خواننده های مطرح صنعت موسیقی از لباس های ورساچ استفاده کردند ، استقبال بسیار خوبی از جانب مردم از این برند شد و دیگر همه تمایل داشتند تا از برند ورساچه خرید کنند، زیرا هم برند معروف و محبوبی شده بود و هم از لحاظ کیفیت و زیبایی در سطح بسیار بالایی قرار داشت.

پس از مرگ ناگهانی و تلخی که ورساچه داشت، نیمی از سهام این شرکت که به نام ورساچه بود به خانواده او و در اصل به برادرزاده اش رسید. در سال ۲۰۰۰ سهام شرکت به شدت افت کرد و در این مدت مدیران بسیاری تغییر کردند اما هر کدام پس از مدت زمانی از سمت خود به دلیل اختلاف با خانواده ورساچه کناره گیری می کردند و این تغییر مدیران باعث بی ثباتی در سازمان شده بود ، اما باز هم برند ورساچه در بین مردم ارزش بالایی داشت و جزو برندهای لوکس و لاکچری محسوب می شد و همچنین جزو برندهای گران قیمت به حساب می آمد.

با اینکه در دهه ۲۰۰۰ میلادی اختلافات زیادی در داخل شرکت وجود داشت اما ورساچه از فعالیت های رو به رشد خودش دست نکشید ،برای مثال یک هتل بسیار لوکس با همین نام ساخت. ویا با کمپانی لامبورگینی وارد مذاکره شد تا ماشینی را با نام ورساچه تولید کند . همچنین با آگوستاوست وارد مذاکراتی شد تا هلیکوپتری با همین نام ورساچه تولید شود.

همه ی این اقدامات به برند ورساچه اعتبار می افزود و روز به روز به تعداد افراد ثروتمندی که علاقه داشتند تا از برند ورساچه استفاده کنند و محصولات و پوشاک آن را بر تن کنند ، افزوده می شد.

طراحی لوگو ورساچه

لوگوی مشهور ورساچه از روی سر مدوسا ، یکی از از اساطیر یونان باستان برداشته شده است.ورساچه به این دلیل مدوسا را به عنوان لوگو خود قرار داده است زیرا در افسانه ها آمده است که مدوسا همه را عهاشق خود می کرده است به گونه ای که هیچ راه فراری از عشق او نداشتند. ورساچه به همین دلیل از مدوسا در برند خود استفاده کرد ،زیرا معتقد بود که ورساچه هم می بایست مانند مدوسا باشد و هر کس که این برند را می بیند باید عاشق برند ورساچه بشود.

پیشنهاد ما برای شما:  معرفی برند گوچی

اورتون بزرگترین نماد ورساچه

اورتون مجموعه لباس های فلزی درخشان و معروف برند ورساچه است که در سال ۱۹۸۲ به بازار جهانی معرفی شد،جنس این لباس ها از زره زنجیری شکلی بود که به نام اورتون نامگذاری شد و این مدل تاکنون در بسیاری از طرح ها مشاهده می شوند.

در سال ۲۰۱۷ دناتلا ورساچه (خواهر ورساچه) به مناسب بیستمین سالگرد درگذشت ورساچه در هفته مد میلان از تمام مدل های معروفی که برند ورساچه در دهه ۹۰ میلادی با آنها همکاری می کرده است ؛ دعوت کرد تا در این مراسم شرکت کنند و نکته جلب این مراسم این بود که همه این مدلها لباس اورتون طلایی رنگ معروف برند ورساچه را بر تن داشتند.

مدیریت دناتلا ورساچه به همراه برادرش

نکته ای که بسیار جالب است ،این میباشد که دناتلا ورساچه که مدیریت خاص ترین برند لباس جهان را بر عهده دارد تا کنون خودش یک لباس ندوخته است . در واقع اصلا نمی تواند لباسی بدوزد و اصلا خیاطی بلد نیست. این همان تفاوت او با برادرش بود، برادری که از ابتدای دوران نوجوانی علاقه بسیاری به خیاطی داشت و تمامتلاش خود را به کار می گرفت تا تمامی مباحث آن را از مادرش بیاموزد. البته اینکه دناتلا ورساچه خیاطی بلد نیست با توجه به قدرت او در مدیریت کسب و کار هیچ گاه مانع پیشرفت های او در زمینه طراحی لباس نشد اما یکی از نقاط ضعف او به حساب می آید.

جانی و دناتلا ورساچه به عنوان خواهر و برادر در کنار یکدیگر رابطه بسیار نزدیک و صمیمی دارند.

آنها به مشورت های یکدیگر به خوبی گوش می دهند و سعی می کنند مسائل مطرح شده با یکدیگر را به خوبی اجرا کنند و در واقع پشتیبان های بسیار خوبی برای همدیگر محسوب می شوند. برای مثال زمانی که در سن ۱۱ سالگی دناتلا موهای خود را بلوند رنگ کردفبرادرش از او پشتیبانی کرد و اعتقاد داشت که این رنگ بسیار به او می آید و بعدها در طراحی عطر مشهور بلوند ،ایده این عطر را از این جا گرفت.

زمانی که ورساچه تولیدی پوشاک خود را راه اندازی کرد ، دناتلا وظیفه روابط عمومی را برعهده گرفت و بسیار به او کمک می کرد و همین طور در اغلب اوقات ، توصیه هایی در خصوص ظاهر مدلها به او می کرد.به همین دلیل در سال ۱۹۸۹ میلادی زمانی که ورساچه می خواست خط تولید پوشاک ورسس خود را راه اندازی کند؛ آن را به عنوان قدردانی و حمایت و تشکر از زحمات خواهرش ،آن را به او هدیه کرد.

امتیاز شما
0
دیدگاه‌های نوشته