آناندا کالا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

درد پهلو در بارداری

درد پهلو در بارداری

درد پهلو در بارداری

درد پهلو در بارداری و درد در ناحیه شکم زن باردار یکی از شایعترین مشکلات بارداری در این دوران می باشد و به دلیل بزرگ شدن رحم به دلیل وجود جنین باعث درد نسبتا زیاد و ابراز ناراحتی مادر می شود. به دلیلی تغییر فیزیکی و فیزیولوژیکی بدن مادر بعضی از تغییرات باعث به وجود آمدن درد در این ناحیه هستن که خیلی از این نوع درد ها طبیعی هستند ولی مواردی هم در این مورد هستن که حتما باید به پزشک متخصص سریعا مراجعه کرد .

درد-پهلو-در-بارداری
درد پهلو در باردرای

رحم در حال تغییر شما :

با رشد روز به روز جنین در داخل وجود شما ، رحمتان افزایش سایز می دهد و روده شما جابجا می گردد ، که این مسئله می تواند باعث بروز خارش ، حالت تهوع شود که بهتر است استراحت زیاد بکنید و با ورزش های هوازی و کم فشار سلامتی خودتون رو حفظ کنید ، حتما به رعایت تغذیه سالم هم توجه کنید چون در حل این مشکل می تواند خیلی تاثیر گذار می باشد .

یبوست :

به دلیل فشار بیش از حد جنین به روی روده و همچنین استفاده از مکمل های آهن مادر به احتمال زیاد دچار یبوست خواهد شد و باعث بروز دردپهلو در بارداری شود هورمان هایی که در دوران حاملگی ترشح می شوند می تواند باعث ایجاد یبوست نیز شوند ، بهتر است مایعات و نوشیدنی فراوانی میل کنید تا این مشکل حل شود . مکمل هایی هم هستند که می تواند از پزشک مربوطه دریافت کنید تا سریعا خوب شوید .

پیشنهاد ما برای شما:  مسافرت در دوران بارداری

مراجعه به پزشک :

در صورتی که حالت تهوع بیش از حد ، یا خونریزی داشتید و یا به تازگی حامله شده اید و درد پهلو را حس می کنید سعی کنید سریعا و فورا به پزشک مربوطه خودتان را برسانید تا مراحل درمان آغاز شود و توصیه های لازم را برای سلامت خودتان و فرزندتان را دریافت کنید .در این دوران سعی کنید خیلی مراقب خودتان باشید چون سلامتی نوزادتان تماما بستگی به احساس آسایش و آرامش شما دارد .

آپاندیس :

آپاندیس یک لوله ۳ اینچی می باشد که در امتداد و راستای روده بزرگ می باشد . در اکثر موارد آپاندیس سوراخ می شود یا می ترکد که سریعا باید با اورژانس به نزدیکترین بیمارستان محل زندگیتان مراجعه شود . معمولا بیشترین تایم ترکیدن آپاندیس بین ۱۵ تا ۳۰ سالگی می باشد .

درد آپاندیس :

درد آپاندیس از ناحیه اطراف شکم و پهلو شروع می شود و احساس انقباض شدید ماهیچه ها را به شما می دهد . از دلایل این مشکل می توان به از دست دادن اشتهای فرد بیمار ، اسهال و استفراغ بیش از حد نام برد .با پاره شدن آپاندیس احساس درد بسیار زیادی به فرد می دهد و باید فورا به نزدیکترین مرکز درمانی فرد بیمار مراجعه کند .

علائم آپاندیس در زن باردار :

.متاسفانه درد های آپاندیس بسیار شبیه به درد های دوران حاملگی نیز می باشند که فرد حامله ممکن است نفهمد که آپاندیسش در شرف پاره شدن می باشد . رحم زن باردار و رشد جنین باعث می شود که آپاندیس تحریک شود و به اصطلاح هل داده شود .

پیشنهاد ما برای شما:  تیروئید در بارداری
درد پهلو در بارداری

پیشگیری ازآپاندیس :

به صورت کلی ترکیدن و پاره شدن آپاندیس راه جلوگیری خاصی ندارد فقط شما می توانید با تغذیه مناسب و همچنین فشار نیاوردن بیش از حد به خودتان مخصوصا در دوران بارداری و پوشیدن لباس بارداری خوب و راحت از این اتفاق ناگوار دوری کنید .جهت مشاهده انواع لباس بارداری مناسب بر روی لینک کلیک کنید.  سعی کنید غذاهایی که فیبر زیادی دارند رو بیشتر مصرف کنید مثل عدس ، لوبیا سفید ، اسپاگتی و …..

سنگ صفرا :

سنگ صفرا باعث بسته شدن مجاری صفراوی می شود با عص ایجاد درد پهلو در بارداری می تواند شود و برای درمان به فوق تخصص گوارش باید مراجعه کنید . کیسه صفرا به دلیل اینکه جز اعضای مهم و حیاتی بدن نمی باشد برداشتن و عدم وجود آن در بدن آدم مشکل چندانی را به وجود نمی آورد . بیمار پس از برداشتن کیسه صفرا ممکن است بین هفت روز تا ۱۵ روز نقاحت پس از عمل را تجربه کند و بعد از آن مشکلی برای ادامه روزمرگی هایش نخواهد داشت .

راه های جلوگیری :

تغذیه و غذای مناسب خیلی تاثیر دارد و همچنین کم شدن مقدار چربی های بدن و استفاده از قند و شیرینیجات کمتر ،سعی کنید ورزش کنید و اضافه وزن خ ود را کاهش بدهید مخصوصا در دوران بارداری و همچنین با ورزش مکرر و مداوم سلامتی خودتون و کودکتان را تضمین کنید .

درد پهلو

علت درد پهلو در بارداری چیست ؟

آیا آحتمال ترکیدن آپاندیس در بارداری وجود دارد ؟

بله ، با توجه به رشد رحم و هل دادن آپاندیس احتمال پاره شدن و یا سوراخ شدن لوله آپاندیس وجود دارد ، لذا باید خیلی مراقبت کرد.

 

امتیاز شما
0
دیدگاه‌های نوشته