آناندا کالا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چه نوع پارچه ای برای افراد چاق مناسب است.

چه نوع پارچه ای برای افراد چاق مناسب است؟

لباس‌ها با توجه ‌به طرح، رنگ و جنسی که دارند تأثیر بسزایی بر دیده شدن اندام می‌گذارند. در نتیجه، انتخاب دقیق و آگاهانه‌ی پارچه‌ی لباس می‌تواند شما را ایده‌آل‌تر از همیشه نشان بدهد. کافی است از اصول انتخاب لباس و ایجاد استایل مناسب آگاهی داشته باشید. قصد داریم این بار یاد آوری کنیم چه نوع پارچه‌ای برای افراد چاق مناسب است؟

پارچه‌ ی لباس از جنبه‌ های گوناگونی مثل طرح، رنگ و جنس باید بررسی شود.

جنس پارچه

این روزها تنوع جنس پارچه‌ها بیش‌تر از گذشته است. پارچه‌های حریر، گیپور، پشمی، بافت و…خانم‌های تپل باید دقت داشته باشند پارچه‌های ضخیم و آهاردار به دلیل ظاهر خشک و محکمی که دارند برایشان مناسب نیست زیرا اندام آن‌ها را بزرگ‌تر و حجیم‌تر نشان می‌دهد. همچنین لباس‌هایی که جنس پارچه‌ی آن‌ها براق است به دلیل انعکاس نور می‌تواند اندام را تا چند سایز بزرگ‌تر نشان دهد. برای مثال خانم‌هایی که شکم بزرگی دارند اگر لباس براق بپوشند شکم آن‌ها بزرگ‌تر از اندازه‌ی نرمال و حتی با چند کیلو اضافه‌ وزن به نظر می‌رسند.

پارچه‌های کشی و چسبان اگر دقیقاً به اندازه‌ی اندام دوخته شوند، خصوصیت آن اندام را بیش‌تر نمایان می‌کنند برای مثال افراد چاق با پوشیدن لباس چسبان چاق‌ تر و افراد لاغر، لاغرتر دیده می‌شوند. درواقع عیوب ظاهری بدن واضح‌تر دیده می‌شوند. همچنین پارچه‌های بدن‌نما و نازک نواقص، درشتی و عیوب اندام را واضح‌تر نشان می‌دهند و انتخاب خوبی برای افراد خیلی چاق یا خیلی لاغر محسوب نمی‌شوند.

پارچه‌های ظریف و لَخت که ریزش مناسب دارند، بر روی اندام می‌نشینند و فرد را ظریف‌تر و لاغرتر نشان می‌دهند. هرچه سطح پارچه صاف‌تر باشد پارچه مرغوب‌تر و برای افراد چاق نیز مناسب‌تر است. پارچه‌هایی مثل حریر و کرپ ظریف از این دسته‌اند.

Dress when You Are Fat Step 4 Version 2

طرح پارچه

پارچه‌ها از نظر طرح به چند گروه تقسیم می‌شوند:

  • طرح‌های راه‌راه

در تاثیر طرح پارچه بر زیبایی اندام گفتیم که اصولاً پارچه‌های با طرح عمودی اندام را کشیده‌تر و لاغرتر و پارچه‌های با راه‌راه افقی بدن را پهن‌تر و قد را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. برای همین توصیه می‌کنیم خانم‌های تپل پارچه‌هایی با طرح‌های عمودی استفاده کنند.

  • طرح‌های ریز و درشت

به‌طورکلی پارچه‌هایی که طرح‌های ریزتر دارند اندام را لاغرتر و قد را بلندتر نشان می‌دهند و پارچه‌هایی با طرح‌های درشت‌تر و بزرگ‌تر به دلیل اینکه چشم را مدت‌زمان بیش‌تری مشغول واکاوی طرح می‌کند اندام را بزرگ‌تر و چاق‌تر نشان می‌دهند.

  • طرح‌های منحنی و زاویه‌دار
پیشنهاد ما برای شما:  معرفی برند لویی ویتون

پارچه‌های با طرح‌های زاویه‌دار شما را لاغرتر نشان می‌دهند اما دقت کنید لباس‌های با این طرح نباید چسبان و تنگ باشند زیرا نتیجه معکوس می‌دهند. طرح‌های منحنی مناسب خانم‌های ورزشکار است.

  • طرح لباس خلوت و شلوغ

درصورتی‌که مایل به پوشیدن لباس با پارچه‌ی طرح‌دار هستید توصیه می‌کنیم اگر سلیقه‌ی شما طرح پارچه‌ی ریز است از طرح‌هایی استفاده کنید که فاصله‌ی کم‌تری با هم دارند زیرا متصل ‌به‌هم دیده می‌شوند و شما را لاغرتر نشان می‌دهند. طرح‌های با فاصله‌ی زیاد چشم را بر روی هر طرح متمرکز می‌کند و شما را چاق‌تر نشان می‌دهد. برای مثال طرح‌های خال‌خالی درصورتی‌که ریز باشند شما را لاغرتر و درصورتی‌که بزرگ‌تر باشند شما را چاق‌تر نشان می‌دهند.

رنگ پارچه و هارمونی رنگ‌ها

شاید مهم‌ترین فاکتوری که در لباس‌های افراد به چشم می‌آید رنگ لباس آنها است. رنگ لباس مناسب افراد چاق چیست؟ رنگ‌های روشن شما را چاق‌تر و رنگ‌های تیره شما را لاغرتر نشان می‌دهند. رنگ‌های سرد به دلیل اینکه میدان دید کم‌تری دارند برای خانم‌های تپل توصیه می‌شوند. رنگ‌هایی مثل توسی، زغالی و… در مقابل رنگ‌های گرم به دلیل تهاجم رنگی که دارند و میدان دید را بیش‌تر می‌کند شمارا چاق‌تر نشان می‌دهند مثل رنگ‌های قرمز، صورتی و…

انواع پارچه‌ های مناسب برای افراد چاق

  • پارچه‌های نازک کشی (کرپ ظریف)

اگر اضافه وزن دارید، هیچ‌گاه پارچه‌هایی انتخاب نکنید که ایستادگی و استحکام بافت آنها بسیار بالا باشد. به عنوان مثال، پارچه‌هایی که برای لباس‌های کتی یا یونیفرم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و بافتی ضخیم و ایستاده دارند، نمی‌توانند برای افراد چاق مناسب باشند. زیرا باعث می‌شوند که این افراد چاق‌تر نشان داده شوند. به عنوان مثال پارچه‌های کشی نازک یا پارچه‌های حریر می‌توانند سبب شوند افرادی که دارای اضافه وزن هستند، خوش اندام و شیک دیده شوند. به همین دلیل پوشیدن لباس‌هایی که با پارچه‌های نازک و ظریف دوخته شده‌اند، می‌توانند برای این دسته از افراد مناسب باشند.

  •  پارچه ساده بدون طرح

پارچه ساده بدون طرح مانند سایز پارچه‌ها در جنس‌های متفاوت وجود دارد. اما نکته‌ای که در سبک لباس پوشیدن افرادی که دارای اصافه وزن هستند بسیار تأثیر می‌گذارد. این است که اگر پارچه‌ای را انتخاب می‌کنند که دارای طرح و شکل خاصی است. بهتر است که این طرح‌ها به عنوان مثال گل‌های روی لباس یا طرح چهارخانه درشت نباشند. درشت بودن این طرح سبب می‌شود که فرد چاق‌تر دیده شود. در این حالت بهترین انتخاب پارچه ساده بدون طرح یا پارچه‌هایی با طرح‌های بسیار ریز است.

  •  پارچه ساتن و ابریشمی
پیشنهاد ما برای شما:  معرفی برند گوچی

 پارچه ساتن خاصیتی دارد که نور تابیده شده به پارچه ساتن منعکس شده و حالت براقی به پارچه می‌دهد. به همین دلیل این امکان که این نوع لباس باعث چاق‌ تر دیده شدن شما شود وجود دارد. با این حال به دلیل اینکه پارچه ابریشمی ظاهری غیر براق دارد، معمولاً اندام را لاغر نشان می‌دهد و انتخاب مناسبی برای افراد چاق است. در عین حال پارچه‌های شفاف و بدن نما مثل حریر، ارگانزا و غیره برای افراد چاق مناسب نیستند. قابل ذکر است که افراد چاق نباید پارچه‌های ضخیم مثل پارچه‌های پشمی استفاده کنند.

Choosing clothes based on body shape44

نکات

  1. پارچه هایی که به صورت لباس با یقه ها، قطعه ها و یا کمربندهای باریک ایستاده درمی آیند، خط های بلند و باریک ایجاد می کنند که در نهایت شما را لاغرتر نشان می دهند.
  2. پارچه هایی که بدون دکمه دوخته می شوند و سراسری هستند شما را لاغرتر نشان می دهند.
  3. فقط چون چاق هستید پارچه هایی بزرگ تر از سایز خودتان انتخاب نکنید. اگر لباستان بزرگ تر باشد شما را چاق تر و چلخته نشان می دهد.
  4. می توانید به پارچه لباستان کمربند اضافه کنید تا به آن شکل بدهید. کمربند فرم لباس را معین می کند.
  5. پارچه هایی گلدوزی شده که گلدوزی روی نواحی چاق بدن قرار می گیرد مناسب نیستند خصوصا برای هیکل های سیب شکل. اگر واقعا از اینگونه پارچه خوشتان می آید با آن کیف درست کنید و یا آن را به صورت وصله ای که عمودی در لباستان نهفته است بدوزید.
  6. اگر می خواهید لاغر به چشم بیایید، از پوشیدن پارچه های درخشان یا شاین دوری کنید. پارچه های درخشنده و پر زرق و برق توجهات را به سوی قسمت های چاق شما جلب می کند. پارچه های ظریف و تیره برای لاغر نشان دادنتان بهترین نوع پارچه هستند.
  7. پارچه های راه راهی عمودی را انتخاب کنید. اینگونه پارچه ها بدن شما را بلندتر نشان می دهند. در نتیجه لاغرتر به نظر می رسید. از پارچه های دارای خط های راه راه افقی بپرهیزید درست مانند چیزی که در شکل می بینید.
  8. پارچه ای که پرانتزی برش داده شده همانند خط های عمودی سراسری هستند. شلوارهای کمر کوتاه موجب نشان دادن برامدگی می شوند. پارچه هایی را برای شلوار انتخاب کنید که برای دوخت شلوارهای بلند مناسب هستند.
  9. خودتان پارچه هایی مناسب را انتخاب کنید تا مناسب شلوارهای بلند باشند. پارچه شلوار باید به گونه ای دوخته شود که روی کفش دو سانتی متر از کف زمین فاصله داشته باشد. یادتان باشد که پارچه های شلوار هنگام شستشو آب می روند. بنابراین قبل از دوختن شلوار پارچه آن را در آب بخیسانید یا اگر شلوار آماده میخرید این مسئله را در نظر داشته باشید.
  10. از پارچه های نخی اجتناب کنید. پارچه هایی را انتخاب کنید که وزن سبک دارند. اینگونه پارچه ها شما را لاغرتر نشان می دهند. پارچه های بافتنی مانند مخمل برجسته زیبا هستند، اما لاغرکننده نیستند.
  11. برای سر تا پایتان از یک نوع پارچه استفاده کنید، استفاده از پارچه های رنگارنگ بدن را از هم مجزا نشان می دهد و آن را بزرگ و حجیم نشان می دهد.
  12. استفاده از پارچه های با چاپ ها و طرح های خیلی بزرگ شما را چاق تر نشان می دهد. پارچه های با چاپ ریز تر برای لاغر نشان دادن تان بهتر هستند.
  13. از پارچه های شل و آویزان مانند ابریشم برای دوخت لباستان استفاده کنید. نخ نرم روشن نیز کارکرد دارد. مخصوصاً اگر خیلی وزنتان سنگین است، استفاده از پارچه هایی که آزادانه روی نواحی برجسته بدن می افتد، آنها را می پوشاند، اما به هیچ وجه از پارچه چسبان استفاده نکنید. برای مثال، پارچه ای که بافتی شده دارد عیب های ران را برجسته تر می کند.
پیشنهاد ما برای شما:  در دوران بارداری ممنوع!

سخن پایانی

به طور کلی ان دسته از افرادیکه دارای اضافه وزن هستند باید از طرح‌های ساده یا پیراهن‌های بلند استفاده کنند. اما انتخاب رنگ بندی کامل بر عهدۀ خود افراد است و بسته به سلیقۀ آنها متفاوت است.

 

۴.۵/۵ - (۱۰ امتیاز)
0
دیدگاه‌های نوشته