آناندا کالا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

انتخاب بالش طبی برای دوران بارداری

انتخاب بالش طبی برای دوران بارداری

انتخاب بالش بارداری مناسب در مواقعی می‌تواند دشوار باشد چراکه نیاز به در نظر گرفتن عوامل متعددی دارد. بالش های بارداری مختلف برای مصارف مختلف است و از این رو بالش بارداری را تنها باید زمانی انتخاب کرد که نیازهای خود را متوجه شده‌اید.

بالش طبی چیست؟

بالش‌های طبی که به بالش‌های درمانی هم شهرت دارند، مناسب‌ترین نوع بالش جهت افزایش کیفیت خواب هستند. این مدل بالش دقیقا مطابق با آناتومی سر و گردن طراحی شده است. بنابراین با خرید آن می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ اول این‌که خوابی عمیق و لذت بخش را برای خود رقم بزنید و دوم این‌که سلامت بدن خود را با کمک این نوع بالش بیمه کنید.

جالب است بدانید که اصلی‌ترین کارکرد بالش‌های طبی، تغییر شکل آن‌ها در راستای وضعیت بدن است. این قابلیت مهم نتیجه متریال باکیفیتی‌ ست که در ساخت این نوع از بالش‌ها به‌کار ‌رفته است.

620cd965ce9df

چرا در دوران بارداری به بالش بدن نیاز دارید؟

متأسفانه برای افرادی که به پشت و شکم می‌خوابند، خواب پهلو در دوران بارداری بهترین است. خوابیدن با شکم به دلایل واضحی از روی میز خارج است/ خوابیدن روی توپ ساحلی که ضربه می زند چندان آرامش بخش نیست. اما خوابیدن به پشت نیز منع می شود زیرا می تواند رگ مهمی را که خون را به کودک شما می برد فشرده کند.

این بدان معناست که خوابیدن به پهلو تنها گزینه زمانی است که شما در دوران بارداری بیشتر هستید، اما برآمدگی در حال رشد شما همچنین فشار بیشتری بر باسن و کمر شما وارد می‌کند و اینجاست که یک بالش بدن بارداری مفید است. این بالش ها از نقاط مختلف بدن شما پشتیبانی می کنند. برخی به پشت، برخی دیگر به زانو، برخی دیگر فقط به شکم و برخی به همه موارد بالا.

استفاده از آن می تواند شما را هنگام خواب شب راحت تر کند و از بروز درد در صبح جلوگیری کند.

نکات مهم برای انتخاب بالش بارداری مناسب

در زیر مواردی را می‌خوانید که باید پیش از تصمیم‌گیری برای انتخاب بالش بارداری مورد توجه قرار بدهید:

۱- آیا روکش بالش را می‌توان درآورد و شست؟

در دوران بارداری پاکیزگی جنبه بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. در دوران بارداری زیاد عرق می‌کنید و روکش بالش آن را جذب می‌کند. داشتن بالشی که روکش آن عوض ‌شود باعث می‌شود بالش تمیز بماند و نظافت آن رعایت شود.

پیشنهاد ما برای شما:  در دوران بارداری ممنوع!

۲- بدانید که داخل بالش چیست؟

بالش ها معمولا با موادی پر شده اند که هر کدام خصوصیات خود را دارند. محتویات بالش بر راحتی و کیفیت خواب شما تاثیر دارد. در زیر با انواع مختلف محتویات بالش آشنا می‌شوید:

  • بالش فیبر پولی استر:

یکی از معمول ترین محتویات بالش است. فیبر پولی استر نرم است و از بدن پشتیبانی خوبی بعمل می‌آورد. با تغییر مقدار فیبر می‌توان نرمی و سفتی بالش را عوض کرد. با اینکه ماده بسیار مفید و چندکاره ای است، گرما و خاک و باکتری را بسیار جذب می‌کند و برای کسانی که به خاک حساسیت دارند توصیه نمی‌شود. مدتی که می‌توان از آن استفاده کرد تنها دو سال است.

  • بالش گلوله های استیروفوم:

 این نوع بالش های که از انواع دیگر ارزان تر است گلوله های سفید کوچکی هستند که در صندلی های کیسه ای هم ریخته می‌شود. بالش هایی که با این مواد پر می‌شوند سبک هستند و هوا نیز در آن زیاد است و به راحتی با توجه به وضعیت بدن تان شکل عوض می‌کنند و پشتیبانی بیشتری را بعمل می‌آورند. اما این بالش ها برای خواب طولانی مناسب نیست.

  • بالش ریزدانه پلاستیکی:

این ها گلول های بسیار سبکی هستند که وقتی داخل بالش قرار می‌گیرند احساسی مانند شن دارد. بسیار نرم هستند و به راحتی و سرعت می‌توان با این بالش ها حرکت کرد.

  • بالش فوم حافظه دار:
  •  بالش های پرشده با فوم های به اصطلاح حافظه دار وقتی رویشان می‌خوابید شکل بدن را به خود می‌گیرند. آن‌ها از بدن به خوبی پشتیبانی می‌کنند و بدن درد را کاهش می‌دهند.
  • بالش گندم سیاه:

این بالش ها با سبوس گندم سیاه که داخل کیسه ای نخی قرار می‌گیرد پر می‌شوند. بالش های گندم سیاه ارگانیک است و احتمال آلرژی و گرم شدن را کاهش می‌دهد. بالش های گندم سیاه بسیار ماندگار هستند و می‌توان آن‌ها را به مدت ده سال نگه داشت.

  • بالش تراپیوتیک:

کارشناسان این بالش را برای بانوان باردار بسیار توصیه می‌کنند. این بالش از آب ساخته شده که در داخل کیسه های کوچک پلی استری قرار دارد و فوم های حافظه دار روی کیسه آب شناور هستند. این ساختار پشتیبانی فوق العاده‌ای از سر می‌کند و به برطرف کردن درد گردن یاری می‌رساند.

  • بالش با محتویات ارگانیک:
پیشنهاد ما برای شما:  راهنمای خرید لباس حاملگی نخی

بالش های ارگانیک با مواد طبیعی مانند پشم، بامبو، فیبر و کاپوک پر شده است. این بالش ها دوست دار محیط ‌زیست هستند، مواد شیمیایی ندارند و برای بانوانی که به خاک حساسیت دارند مفید است. نکته منفی بالش های ارگانیک این است که تمیز کردن آن‌ها راحت نیست و پس از یک بار استفاده شکل اولیه خود را از دست می‌دهند.

۳- اندازه بالش

بالش بزرگ جای بیشتری را در تخت خواب اشغال می‌کند و سنگین تر است. بالش بزرگ برای کسانی مناسب است که هنگام خواب مدام جای سر خود را تغییر می‌دهند.

۴- صدا و بوی بالش

بعضی بالش ها وقت تکان شان می‌دهید صدای عجیبی می‌دهند. اگر خواب تان سبک است باید از بالش هایی که با استیرفوم پر شده‌اند دوری کنید چراکه صدایشان زیاد است. همچنین بالش هایی که ارگانیک نیستند بوی مواد شیمیایی می‌دهند. مهم است که این دو خصوصیت را مورد توجه قرار بدهید چراکه هر روز بر شما تاثیر خواهند گذاشت.

۵- درجه نرمی بالش

آدم های مختلف درجات مختلفی از نرمی بالش را ترجیح می‌دهند. باید از بالش های خیلی نرم دوری کرد چرا که به اندازه کافی از بدن پشتیبانی نمی‌کنند. بالش های سفت از لحاظ پشتیبانی از سر و بدن بهتر هستند.

۶– بالش های هایپوآلرژنیک

بالش های هایپوآلرژنیک برای کسانی که به خاک حساسیت دارند ایده‌آل است. مهم است که آلرژی ها را در دوران بارداری دور نگه دارید و این بالش ها به این موضوع کمک می‌کنند.

ba4086 1

الگوی بالش بارداری

بالش های بارداری انواع مختلفی دارند که شما باید بهترین مدل را برای خود پیدا کنید و اقدام به خرید یا دوخت آن کنید

مدل U شکل:

این مدل نسبت به مدل های دیگر سایز بزرگتری دارد و وزنشان هم بیشتر است و به طور کامل دور بدن را هنگام خواب می پوشاند که برای مشکل گودی کمر و درد های بدنی بسیار مناسب است.

پیشنهاد ما برای شما:  معرفی برند تام فورد

مدل C شکل:

این مدل یکی از مدل های پرطرفدار بالش بارداری است که به شکل حرف C انگلیسی می باشد. دارای وزن کمتر و سایز کوچک تری نسبت به مدل های دیگر است.

مدل مثلثی شکل:

بالش های مثلثی برای کسانی که هنگام خواب دچار تنگی نفس و تپش قلب می شوند بسیار مناسب است.

شما می توانید این بالش را زیر سر برای جلو گیری از تنگی نفس قرار دهید. همچنین می توانید آن را زیر پهلوی خود برای راحتی بگذارید.

مزایای استفاده از بالش بارداری برای سلامتی

  • گردش خون آسان می کند.

به زنان باردار توصیه می شود که به پهلو بخوابند تا گردش خون راحت را تقویت کنند. با این حال ، به دلیل اندازه شکم ، این وضعیت برای برخی ناخوشایند است. اما اگر از بالش بارداری استفاده شود ، با بالشتک و نرمی مناسبی که دارد ، راحتی آن تضمین می شود. می توانید بالش را به راحتی روی شکم یا قسمتهایی که برای خواب بهتر به بالشتک نیاز دارند تنظیم کنید.

  • از درد بدن جلوگیری می کند.

 با توجه به وزن اضافه شده در بدن ، برخی از قسمت ها مانند پاها ، باسن و کمر مستعد استرس و درد می شوند زیرا قسمتهایی هستند که اثرات وزن اضافه شده را “جذب” می کنند. هنگام خواب ، این بالش های بدن توسط بالش بارداری راحت می شوند. بالشتک و نرمی بالش راحتی مناسبی را برای این اعضای بدن ایجاد می کند ، در نتیجه باعث درد کمتری می شود و یا حتی به هیچ وجه ایجاد نمی شود.

  • ساعت خواب و استراحت طولانی تر می کند.

 بدن شما در دوران بارداری تغییرات زیادی را متحمل می شود و درست است که به شما میزان صحیح استراحت و خواب را بدهید تا بتواند استرس و دردهایی را تحمل کند. بالش های بارداری خواب بهتری را ایجاد  می کنند و هرچه ساعت بیشتری به استراحت و خواب در روز بپردازید ، سلامتی و آمادگی بیشتری برای آینده کودک خود خواهید داشت.

سخن پایانی

امیدوارم مطالب گفته شده در مجله آناندا برای شما مفید واقع بوده باشه و بتوانید انتخاب درست خود را در خرید بالش بارداری به کار برید.

امتیاز شما
0
دیدگاه‌های نوشته