آناندا کالا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ست کردن شلوار لگ زنانه

ست کردن شلوار لگ زنانه

در بین انواع مختلف شلوار، لگ ها برای فصول مختلف قابل استفاده هستند. شلوارهایی جذب و کشی که در جنس های مختلف وجود دارند و با توجه که به نوع استایل و محیطی که می خواهید که در آن قرار بگیرید، می توانید آنرا بپوشید اما ست کردن لگ نکته مهمی است که می تواند تا حدود زیادی استایل شما را تحت تاثیر قرار دهد. در این مطلب به شما می گوییم که بهتر است با لگ چی بپوشیم.

انواع لگ‌ها

۱-لگ چرمی

لگ چرم و براق برای زیبا به نظر رسیدن انتخاب مناسبی است و به‌راحتی می‌توانید با یک تونیک ابریشمی ست کنید. این لگ ها شیک هستند و شما برای محیط های رسمی می توانید از این نوع استفاده کنید تا شیک تر و استایلیش تر به نظر برسید.

لگ چرمی رو با چی ست کنیم؟

همونطور که خودتون هم می دونید، شلوار لگ زنانه چرمی یکی از ترندهای جذاب و شیک در دنیای مد و فشن به شمار می ره که در صورت استفاده اصولی می تونه ظاهری فوق العاده برای شما ایجاد کنه.
این لگ ها بیش از هر چیز دیگه ای با جنس چرم و ظاهر براقشون شناخته می شن و به راحتی قابلیت ست شدن با انواع لباس هارو دارن.
اگه شما هم دوست دارید که استایل ساده اما شیکی داشته باشید، لگ های چرم رو با تونیک های ابریشمی و زیبا ست کنید.
قبلا گفتیم که لگ ها معمولا برای رویدادهای غیر رسمی و دوستانه مناسب هستن، اما لگ های چرم از دسته آیتم هایی به شمار می رن که با کمی دقت می تونن برای استایل های رسمی هم به کار برده بشن.
خوشبختانه برای افراد پلاس سایز هم انتخاب های بی شماری وجود داره و این افراد با خرید لگ سایز بزرگ چرم می تونن انواع استایل های مختلف رو بر اساس علاقه شخصیشون امتحان کنند.
البته بهتره حواستون باشه که استفاده از طرح های خیلی شلوغ و درشت در انتخاب آیتم های بالاتنه می تونه شمارو حجیم تر نشون بده، بنابراین اگه نمی خواید شاهد همچین چیزی باشید از لباس های ساده تر و یا شومیز با دکمه های باز استفاده کنید.

۲-جگینگ jeggings

یکی از انواع لگ‌ها برای طرفداران شلوار جین با این نام عرضه می شود . این نوع از لگ ویژگی های مشابه جین ها را از قبیل رنگ ، حالت و نوع دوخت دارند و برای افرادی که طرفدار استایل های کژوال و راحت روزمره هستند انتخاب مناسبی است.

لگ جگینگ رو با چی ست کنیم؟

لگ زنانه جگینگ، به لگ هایی گفته می شه که طرحی مشابه شلوار جین دارن و برای افرادی که عاشق استایل های جین هستن انتخابی فوق العاده به شمار می ره. این لگ ها از نظر رنگ و دوخت شبیه شلوار جین هستن و برای استایل های روزانه و کژوال استفاده می شن.
شما می تونید لگ های جگینگ رو با یک تیشرت ساده ست کنید و در کنار اون برای تکمیل کردن استایل از یک شومیز با دکمه های باز هم کمک بگیرید.
به طور کلی معمولا لگ ها برای پوشیدن با لباس های بلند طراحی شدن و استفاده از کراپ تاپ ها و پیراهن های کوتاه بیشتر برای محیط های ورزشی استفاده می شه. اما همونطور که می دونید دنیای فشن قانون خاصی نداره و شما می تونید این لگ های جذاب رو با طیف وسیعی از انتخاب ها ست کنید.
بهتره که از تاثیر زیورآلات و اکسسوری های مختلف روی استایلتون غافل نشید و از انواع خاص اون ها برای داشتن ظاهری یونیک استفاده کنید. حواستون باشه که همیشه تعادل حرف اول رو میزنه، بنابراین اصلا زیاده روی نکنید!

پیشنهاد ما برای شما:  شکم بند ضدامواج بارداری چیست؟

۳-لگ طرح‌دار

اگر قصد رفتن به جمع یا مهمونی دوستانه دارید از یک شلوار لگ با طرح پلنگی ، گل‌دار یا راه راه استفاده کنید و استایل با‌مزه‌تر داشته باشید و بقیه آیتم‌های لباستان را ساده و بدون طرح انتخاب کنید.

لگ زنانه طرح دار رو با چی ست کنیم؟

شلوار لگ زنانه طرح دار یکی از محبوب ترین انواع لگ به شمار می ره که طرفدارای زیادی داره. این مدل معمولا برای جشن های غیر رسمی مثل جشن تولد یا مهمانی های دوستانه مناسب هست. شما با پوشیدن لگ هایی با طرح های راه راه یا پلنگی به سادگی می تونید استایل های بامزه ای که مرکز توجه باشن رو خلق کنید.
البته یادتون باشه که با توجه به طرح دار بودن شلوار پیشنهاد می شه که برای سایر آیتم های استایلتون دنبال طرح های شلوغ نرید و اجازه بدید که شلوار لگ شما مرکز توجه باقی بمونه. در صورتیکه طرح لگ زیادی شلوغه و رنگ های تند و تیز زیادی در اون به کار رفته، بهتره که لباس یا پیرهن شما تک رنگ و ساده باشه.
برای انتخاب رنگ پیرهن پیشنهاد می کنیم که یکی از رنگ های به کار رفته در طرح لگ و یا مکمل اون رو انتخاب کنید تا ظاهرتون هماهنگی خودشو حفظ کنه.

۴-لگ ورزشی :

این مدل‌ها گزینه‌ی خوبی برای دوستان  ورزشکارامون است چون از عرق آزاردهنده جلوگیری می‌کند و در باشگاه ، یوگا و هنگام پیاده‌روی دیده می‌شوند.

لگ زنانه ورزشی رو با چی ست کنیم؟

شلوار لگ زنانه ورزشی این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده و کمتر کسی رو پیدا می کنید که توی کمد لباس هاش یکی از اون هارو نداشته باشه. لگ های ورزشی همونطور که از اسمشون مشخصه، برای ورزش، باشگاه، پیاده روی و یوگا عالی هستن.
برای افرادی با اندام پر، لگ سایز بزرگ انتخاب بسیار خوبی به شمار می ره چون می تونه از عرق کردن های آزار دهنده جلوگیری کنه و آزادی عمل بیشتری به شما بده. استفاده از این نوع لگ ها باعث می شه تا حرکات رو با ظرافت بیشتری انجام بدید و بتونید فرم بدنتون رو به خوبی تماشا کنید.
یکی از اصلی ترین تفاوت ها در زمینه ست کردن لگ های ورزشی نسبت سایر لگ ها اینه که شما می تونید اون ها رو با نیم تنه، تاپ و همینطور تی شرت های ورزشی بپوشید. انتخاب این آیتم ها کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی داره.
لگ های ورزشی در انواع بلند و کوتاه تولید می شن که استفاده از اون ها، هم به هدف ورزشی  و هم به استایل مورد علاقه شما بر می گرده.
برای اینکه ظاهرتون کاملا خاص به نظر برسه، بهتره که لگ و لباس ورزشی با کتونی یا کفشتون ست بشه.

women casual style with leggings

با لگ چی بپوشیم؟

شلوار لگ زنانه را با کفش اشتباه ست نکنید.

۱-کفش عروسکی (کفش بالرینا یا تخت بدون پاشنه )

این کفش‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای ست کردن با ساپورت و لگ اسپرت است. به دلیل ظریف و ساده بودن پوشیدن آن‌ها با لگ جلوه زیبایی به ظاهر فرد می‌دهد . به طور کلی رنگ کفش را هم‌رنگ با لگ یا از آن تیره‌تر انتخاب کنید. کفش‌هایی با رنگ‌های قهوه‌ای ، بژ ، برنزه و رنگ طلایی متالیک گزینه‌های مناسب برای لگ نیستند به جای آن وقتی می‌خواهید جلب توجه کنید از رنگ نقره‌ای که با اغلب رنگ ها هارمونی دارد استفاده کنید.

۲-صندل

صندل هایی با طراحی‌های خاص می‌تواند شمارا خوش استایل‌تر نشان دهد اگر در بهار و تابستان می‌خواهید استایل لگ داشته باشید می توانید از لگ با قد ۹۰ به همراه صندل‌های بند‌دار استفاده کنید

پیشنهاد ما برای شما:  طرح دوخت لباس بارداری

۳-چکمه و بوت

لگ‌ها با انواع بوت و چکمه ست می‌شوند اما چون لگ‌ها چسبان هستند پهنای ساق شما را نشان می‌دهند بهتر است بوت‌های ساق‌بلند یا متوسط را در نظر بگیرید تا پای شما را ظریف‌تر نشان دهد .

۴-بوت انکل

این نوع نیم‌ بوت‌ها به دلیل اینکه ساق پای شما را کامل نمی‌پوشاند آن را چاق‌تر و کوتاه‌تر نشان می‌دهند و بهتر است با لگ زمستانی پوشیده شود تا مچ پایتان را اذیت نکند و در ضمن پای شما را باریک‌تر نشان دهد و نیازی نیست ژاکت یا تونیکی که با آن می‌پوشید زیاد بلند باشد، تنها به قد شلوار لگ توجه داشته باشید .

۵-کفش های پامیس

این نوع کفش‌ها دارای پاشنه‌ی ۵ تا ۷ سانتی بوده که جز کفش‌های پاشنه بلند و ساده به شمار می‌آیند و در نظر بسیاری از افراد جذاب است، اما بعضی حس می‌کنند شاید با لگ ظاهر جلف داشته باشد .

لباس بالا تنه ی مناسب لگ

یک ژاکت اورسایز

ست کردن شلوار استرچ و یک کت یا ژاکت چرمی یا جین، درخشندگی استایل شما را دو برابر خواهد کرد. یک تیشرت ساده یا با رنگ خنثی بپوشید و بعد از کتتان برای هایلایت کردن و افزودن جذابیت به استایلتان استفاده کنید.

هودی یا سویشرت

ست کردن یک هودی یا سویشرت با شلوار لگ، حس و حالی کژوال و راحت را به شما خواهد داد. این گزینه یک انتخاب بسیار عالی برای زمانی خواهد بود که برای قدم زدن به بیرون می‌خواهید بروید و یا در خانه با دوستانتان یک دورهمی ساده گرفته‌اید.

تونیک

یک بلوز تونیک رنگی، گزینه‌ی بسیار خوبی برای ست کردن با شلوار لگ خواهد بود. برای این استایل دست شما در انتخاب‌تان بسیار باز خواهد بود. برای به نمایش گذاشتن شلوارتان می‌توانید از یک تونیک با رنگ خنثی استفاده کنید و یا می‌توانید از شلوارهای استرچ طرح‌دار یا براق با رنگ‌های مختلف برای استایلی با روحیه‌‌ی شاد و تابستانی استفاده کنید.

کت با رنگ روشن

ست کردن لگ با یک ژاکت چرمی یا جین استایل شما را کژوال و اسپرت‌تر نشان می‌دهد؛ اما اگر دوست دارید استایلی رسمی‌تر داشته باشید، می‌توانید از یک کت با رنگ روشن استفاده کنید. در این استایل می‌توانید از روش مونوکروم نیز کمک بگیرید. انتخاب لگ و کت همرنگ ظاهری شیک و مناسب برای محل کار به شما خواهد داد.

بلوز و شلوار لگ

اگر دوست دارید که ازشلوارهای لگ در یک استایل شیک و رسمی هم استفاده کنید، آن‌ها را با یک بلوز مجلسی و یا یک نیم تنه ست کنید. این ترکیب به شما این امکان را می‌دهد تا حتی یک جفت کفش پاشنه بلند هم بپوشید.

1212424324242

کدام مدل شلوار لگ زنانه را بخریم؟

شلوارهای لگ می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند و برای تیپ و موقعیت متفاوتی مناسب هستند.

  • برای یک تیپ روزمره و کژوال

سراغ شلوار لگ ساده و نخی بروید که هم به اندازه‌ی کافی راحت است و هم جنس آن باعث ایجاد حساسیت نمی‌شود و به خوبی هوا را از خود عبور می‌دهد.

  • برای تیپ مهمانی

یک لگ خوش فرم را انتخاب کنید و پیش از جنس به مدل لگ توجه داشته باشید. جنس لگ مناسب مهمانی می‌تواند از ویسکوز، نخ یا الیاف مصنوعی مانند چرم مصنوعی باشد که در این صورت حالتی براق خواهد داشت.

  • برای فعالیت های ورزشی

برخی از انواع لگ برای این طراحی شده‌اند که در فعالیت‌های ورزشی مورد استفاده قرار گیرند. آدیداس (adidas) و ریباک (reebok) از آن برندهایی هستند که انواع لگ ورزشی زنانه را با طرح‌های زیبا و رنگارنگ طراحی می‌کنند. این شلوارهای لگ به شما کمک می‌کنند در طول فعالیت‌های ورزشی هم فرم بدن خود را به خوبی ببینید و هم به خوبی بتوانید حرکات کششی را انجام دهید.

  • لگ جینی
پیشنهاد ما برای شما:  لباس های مجلسی بارداری

یکی از انواع پرطرفدار لگ زنانه، شلوارهایی است که به جگینگ (jeggings) شهرت دارند. این‌ها در واقع همان لگینگ یا شلوار لگ با طرح شلوار جین زنانه هستند. این شلوارها هم به اندازه‌ی یک شلوار جین جذب زنانه زیبا و خوش فرم به نظر می‌رسند و هم اگر به دنبال راحتی بیشتر باشید از شلوار جین راحت‌ترند.

سایز مناسب برای شلوار لگ زنانه

اولین قانون پوشیدن لگینگ (به انگلیسی leggings) خیلی ساده است: یک شلوار لگ باید دقیقاً به اندازه‌ سایز پای شما باشد، نه تنگ ‌تر و نه گشاد‌تر. اگر شلواری که پوشیده‌اید خیلی تنگ باشد، و اندام شما هم تناسب کامل نداشته باشد، ظاهر مناسبی از خود به نمایش نخواهید گذاشت، که خیلی اتفاق جالبی نیست.

از طرفی گشاد (به انگلیسی loose) بودن شلوار لگ زنانه نیز، ظاهری نامناسب را برایتان ایجاد می ‌کند. در نتیجه سعی کنید که در انتخاب سایز شلوار لگ، دقت کافی را صرف نمایید. حتی اگر بر این عقیده باشید که شلوار لگ ساده ‌تر، ظاهری شیک و کلاسیک را برای ما ایجاد می ‌کند، باید حتماً قبل از پوشیدن آن، محیط و مراسمی که قرار است در آن شرکت کنید را در نظر بگیرید و بسنجید.

نکاتی در مورد ست کردن لگ

  • برای استایل با لگ بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید. از جمله اینکه:
  • سایز مناسب لگ را برای خود انتخاب کنید.
  • قد لگ شما مناسب باشد، خیلی کوتاه یا بلند نباشد.
  • برای مراسمی مانند جشن تولد یا مهمانی ها لگ طرحدار استفاده کنید.
  • چکمه و بوت، صندل، کفش های عروسکی و بدون پاشنه مناسبترین مدل کفش برای ست کردن با شلوار لگ هستند.

women leg set

برای پوشیدن شلوارهای لگ چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

شاید برایتان کمی عجیب باشد که شلوارهای لگ را برای استایل‌های خیابانی بپوشید؛ اما با در نظر گرفتن و رعایت چند نکته‌ ی ساده می‌توانید استایلی شیک و جذاب با لگ داشته باشید. در ادامه به بررسی چند مورد خواهیم پرداخت.

  • فصل را در نظر بگیرید

شلوارهای لگ به طور کلی مناسب فصل‌های پاییز و زمستان هستند و با کت، سویشرت، بوت و… ترکیب جذابی ایجاد خواهد کرد.

  • تعادل ایجاد کنید

شلوارهای لگ فرم بدنی شما را به خوبی نشان می‌دهند. در نتیجه سعی کنید از آیتم‌ها و اکسسوری‌هایی استفاده کنید که فرم بدن و استایل بدنی شما را به خوبی نشان دهد.

  • شلوارهای لگ طرح‌دار را هم در نظر بگیرید

اگر دوست دارید استایل شما خیره‌کننده و متفاوت باشد، از شلوارهای لگ طرح‌دار استفاده کنید. اما سعی کنید که تیشرت یا لباسی که با آن می‌پوشید ساده و خنثی باشد تا بیش از اندازه جلب توجه نکند.

  • اگر پلاس سایز هستید (سایز بزرگ و بالاتر از ۴۶)، سعی کنید در انتخاب‌تان توجه بیشتری داشته باشید

انتخاب جنس و سایز درست از مهم‌ترین نکات است. همچنین بهتر است که شلوارهای فاق بلند را انتخاب کنید تا فرم بدنی شما را متعادل‌تر نشان دهد.

حرف آخر

شلوارهای لگ برای استایل‌های جدید و متنوع به کمک شما خواهند آمد. از امتحان کردن آیتم‌های جدید هراس نداشته باشید. اگر هوا بسیار سرد باشد، لگ‌ها را می‌توانید زیر شلوارتان برای گرم شدن بپوشید. از شلوارهای لگ ساده می‌توانید برای استایل‌های خیابانی استفاده کنید؛ و همچنین می‌توانید برای کژوال‌تر کردن استایلتان و یا هنگام ورزش از شلوارهای لگ طرح‌دار استفاده کنید.

امتیاز شما
0
دیدگاه‌های نوشته