آناندا کالا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چگونه رنگ لباس خود را با رنگ پوست ست کنیم؟

رنگ پوست و رنگ لباس

قبل از اینکه لباس نو بخرید، باید بدانید که چه رنگ‌هایی انتخاب کنید که متناسب با رنگ پوست‌تان باشد. انتخاب رنگ نامناسب باعث می‌شود که رنگ پوست و مویتان کدر دیده شود؛ در حالی که رنگ‌ های متناسب با رنگ پوست به چهره شما طراوت و نشاط می‌بخشد. گاهی اوقات می‌شنوید که رنگ آبی به دوست‌تان می‌آید یا اینکه مثلا صورتی اصلا مناسب او نیست. اما از کجا باید بدانیم چه رنگی به پوست ما می‌آید و ظاهرمان را زیباتر می‌کند؟ در این مقاله از آناندا قوانینی را با هم مرور می‌کنیم که با پیروی از آن‌ها می‌توانیم رنگ‌های مناسب با پوست‌مان را بشناسیم و لباس خود را با رنگ پوست‌ ست کنیم.

درباره‌ی رنگ پوست خود چه می‌دانید؟

رنگ پوست عامل مهم و تاثیرگذاری در ظاهر است. داشتن اطلاعات درباره‌ی اینکه چه رنگ‌هایی مناسب پوستمان هستند و چگونه باید از آن‌ها در استایل خود استفاده کنیم باعث می‌شود تیپ و ظاهر بهتری داشته باشیم. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چه رنگ آرایشی مناسب رنگ پوست شما است؟ در واقع انتخاب اشتباه محصولات آرایشی باعث می‌شود مانند عروسک یا چهره‌ی نقاشی شده به نظر برسید. بنابراین با انتخاب صحیح وسایل آرایشی با توجه به رنگ پوست خود از این اشتباه اجتناب کنید.

didar 1

تعیین رنگ پوست

۱. باید بدانید که رنگ پوست شما دقیقا چه رنگی است.

اگرچه رنگ پوست افراد طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را شامل می‌شود، اما فقط دو نوع رنگ اصلی پوست وجود دارد: گرم و سرد. چهره‌های گرم دارای ته‌رنگ  زرد است، در حالی که چهره‌های سرد ته‌رنگ صورتی دارد. شاید با برنزه کردن یا حمام آفتاب گرفتن پوست کمی تیره یا روشن شود، اما پایه رنگ ثابت می‌ماند.

۲. رگ‌های خود را بررسی کنید

پوست روی مچ دست، آرنج و گیجگاه بسیار نازک است و رگ‌های خونی نزدیک سطح پوست قرار دارد. اگر رنگ پوست‌تان به اندازه کافی روشن باشد، می‌توانید رگ‌ها را در این سه محل مشاهده کنید. اگر رگ شما کبود است، رنگ پوست‌تان سرد محسوب می‌شود؛ اگر سبز باشد، رنگ پوست‌تان گرم‌تر است. اگر نمی‌توانید رنگ رگ را تشخیص دهید، احتمالا خنثی است. اما علاوه بر این، ممکن است پوست‌تان ته‌رنگ سبزه یا هلویی داشته باشد و باید هنگام خرید لباس آن را نیز در نظر بگیرید.

۳. روی پوست «تست کاغذ سفید» انجام دهید

پوست صورت اغلب مایل به قرمز است که ممکن است باعث شود فکر کنید که رنگش سرد است، اما اگر خانم هستید ممکن است رنگ قرمز آن ناشی از هورمون‌ها باشد؛ یا احتمال دارد در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید قرمز شده باشد.

پیشنهاد ما برای شما:  استایل و لباس مناسب بارداری

به همین دلیل باید این تست را روی پوست گلو یا سینه خود انجام دهید، نه پوست صورت.

  • یک تکه کاغذ سفید تمیز را مقابل گلو یا قفسه سینه خود نگه دارید.
  • ببینید در کنار این کاغذ سفید، پوست‌تان چه رنگی دیده می‌شود.
  • اگر رنگ پوست آبی و صورتی دیده شود، به این معنی است که رنگ پوست سردی دارید.
  • رنگ سبز یا طلایی به این معنا است که رنگ پوست‌تان گرم است.
  • ممکن است بسته به فصول مختلف و قرار گرفتن در معرض آفتاب، رنگ پوست‌های خنثی نوسان داشته باشد.

۴. با جواهراتی از جنس طلا و نقره تست انجام دهید

باز هم اگر نمی‌خواهید آزمایش را با رنگ پوست صورت انجام دهید، با گوشواره این آزمایش را انجام ندهید. در عوض می‌توانید از گردنبند یا دستبند برای تعیین رنگ پوست‌تان استفاده کنید. برای انجام این تست به طلا و نقره نیاز دارید. این آزمایش باید در زیر نور طبیعی انجام شود؛ نگاه کنید ببینید پوست شما در کنار هر رنگ از این جواهرات چگونه دیده می‌شود.

  • ببینید کدام یک باعث می‌شود پوست ما روشن‌تر و زیباتر دیده شود.
  • اگر طلا به پوست‌تان بیشتر بیاید، رنگ پوست گرمی دارید.
  • اما اگر نقره پوست شما را زیباتر نشان داد، رنگ پوست‌تان سرد است.

۵. نحوه واکنش پوست در برابر نور آفتاب را در نظر بگیرید

افرادی که پوستی با رنگ سرد دارند، به راحتی پوست‌شان در مقابل آفتاب می‌سوزد؛ در حالی که افرادی که با پوست گرم، به جای اینکه پوست‌ شان مقابل نور آفتاب بسوزد، برنزه می‌شوند.

  • برای بررسی اینکه آیا پوست‌تان می‌سوزد یا برنزه می‌شود، بیش از حد خود را مقابل نور خورشید قرار ندهید.
  • در عوض به تجربه اعتماد کنید. اگر خاطره دردناکی از آفتاب سوختگی دارید، احتمالا رنگ پوست سردی دارید. اما اگر آفتاب‌ سوخته نمی‌شوید، احتمالا رنگ پوست‌تان گرم است.
  • اگر متوجه شدید که نه پوست‌تان می‌سوزد و نه برنزه می‌شود، یا اینکه سوختگی پوست به سرعت برنزه تبدیل می‌شود، احتمالا رنگ پوست‌تان خنثی است.

۶. فصل خود را تعیین کنید

در بخش‌های قبلی یاد گرفتیم که چگونه رنگ پوست خود را بشناسیم که گرم است یا سرد. اما دو دسته دیگر برای طبقه‌بندی وجود دارد. تابستان و زمستان هردو رنگ سردی دارند، در حالی که پاییز و بهار به رنگ گرم است.

  • تابستان: در تستی که با کاغذ سفید انجام شد، پوست شما ته‌رنگ آبی، قرمز یا صورتی دارد؛ رنگ مو و چشم نسبت به فصل زمستان تضاد ملایمی با رنگ پوست دارد.
  • زمستان: در تست کاغذ سفید پوست شما ته‌رنگ آبی، قرمز یا صورتی دارد؛ پوست‌تان تضاد شدیدی در مقابل رنگ مو و چشم دارد (مثلا پوست روشن و موی سیاه).
  • بهار: در تست  کاغذ سفید پوست شما ته‌رنگ طلایی، کرمی و هلویی دارد. پوست بهاری معمولا موی جوگندمی، لک صورت، گونه‌های قرمز و چشمان آبی یا سبز دارد.
  • پاییز: در تست کاغذ سفید پوست شما دارای ته‌رنگ طلایی، گرم یا زرد است.
پیشنهاد ما برای شما:  دوران شیردهی از چه لباس هایی استفاده کنیم؟

tingere tessuti

بهترین رنگ‌ ها برای هر رنگ پوست

 

رنگ پوست روشن : رنگ پریده مایل به صورتی روشن

اگر رنگ پوست روشن یا به عبارتی رنگ پریده مایل به صورتی دارید بهترین رنگ لباس پوستِ پیازی رنگ های خاکی گرم، تن رنگ هلویی، سبزآبی، قرمز، آبی و سبز روشن هستند.

بهتر است از پوشیدن رنگ‌ های مشکی و سفید خودداری کنید. کنتراست یا تضاد رنگی شدید برای رنگ پوست شما مناسب نیست و بی رنگی پوست شما را برجسته‌ تر خواهد کرد.

رنگ پوست روشن : رنگ پریده مایل به زرد

اگر رنگ پوست روشن یا به عبارتی رنگ پریده مایل به زرد دارید:

لباس‌ هایی با رنگ‌ ملایم و روشن بپوشید. این رنگ‌ها برای رنگ پوست شما ایده آل هستند. به آبی روشن، صورتی روشن، بنفش، زرد کمرنگ فکر کنید. رنگ‌ های خنثی نیز برای شما مناسب هستند مانند بژ روشن و یا خاکستری مایل به قرمز.

از پوشیدن لباس‌ های پر رنگ و رنگ‌ های اصلی پرهیز کنید. علاوه بر این، رنگ‌ های تیره ممکن است کاملا رنگ چهره‌  شما را بی روح نشان دهند. از پوشیدن لباس‌ هایی به رنگ مشکی و یا سرمه‌ ای جدا خودداری کنید.

رنگ پوست متوسط : برنزه/ زیتونی

اگر رنگ پوست متوسط یعنی برنزه یا زیتونی دارید:

رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ ای تیره، زرد، نارنجی، سبز زیتونی، قرمز و بنفش بپوشید.

از پوشیدن لباس‌ها یی با رنگ‌ های ملایم و روشن، مشکی و سفید و به طور کلی رنگ‌ های کم رنگ بپرهیزید. این رنگ‌ها برای رنگ پوست شما مناسب نیستند.

رنگ پوست تیره : قهوه‌ای

اگر رنگ پوست تیره، قهوه‌ ای و یا حتی تیره‌ تر دارید؛ بهترین رنگ لباس پوستِ تیره، رنگ های تیره هستند.

رنگ‌ های مشکی، خاکستری تیره و سرمه‌ ای بهترین تناسب را با رنگ پوست شما دارند. رنگ‌ های جیغ نیز برای شما گزینه‌ای خوبی هستند. به سبز زمردی، آبی کبود، بنفش رویال فکر کنید. سفید و رنگ‌ های ملایم نیز برای شما ایده آل هستند.

از پوشیدن رنگ‌ های خاکی خودداری کنید زیرا تناسبی با رنگ پوست شما ندارند.

انتخاب سایه‌ی چشم براساس رنگ پوست

در انتخاب سایه‌ی چشم باید رنگی که مکمل رنگ پوستتان باشد و بازتاب بهتری از رنگ چشمتان ایجاد کند را انتخاب کنید. افرادی که رنگ زمینه‌ی پوستشان گرم است می‌توانند از سایه‌ی چشم‌هایی به رنگ‌های سبز، قهوه‌ای، طلایی یا صورتی استفاده کنند. برای پوست‌های با رنگ زمینه‌ی سرد سایه‌هایی به رنگ‌های آبی، نقره‌ای، صورتی و هلویی مناسب هستند. سایه‌های تیره برای افرادی که پوست تیره دارند مناسب‌تر هستند.

پیشنهاد ما برای شما:  رنگ مناسب لباس پلاس سایز

انتخاب رژگونه بر اساس رنگ پوست

رژگونه‌ای انتخاب کنید که مکمل رنگ زمینه‌ی پوستتان باشد. رژگونه برای برجسته‌سازی گونه‌ها استفاده می‌شود بنابراین رژگونه‌ی صافی که رنگ آن با رنگ پوستتان هم‌خوانی داشته باشد را انتخاب کنید. افرادی که پوست تیره‌ای دارند و زمینه‌ی پوستشان سرد است باید از رژگونه‌هایی که طیف رنگی قرمز روشن دارند استفاده کنند. علاوه بر این در صورتی که رنگ زمینه‌ی پوستشان سرد است بهتر است رژگونه‌های به رنگ‌های نارنجی-قهوه‌ای را به کار گیرند.

در صورتی که پوست سبزه‌ای دارید، رژگونه‌های قهوه‌ای و مسی انتخاب‌های مناسبی هستند. اگر رنگ پوست متوسطی دارید باید از رنگ هلویی استفاده کنید. برای افرادی که رنگ پوست روشن و بلوند دارند، رنگ‌های صورتی یا سرخ مناسب هستند. در صورت داشتن پوست بلوند و رنگ زمینه‌ی پوست گرم رنگ‌های بژ را انتخاب کنید.

رنگ موهایتان را برحسب رنگ پوستتان انتخاب کنید

این تغییری طولانی‌ تر و تاثیرگذارتر نسبت به رنگ لباس است و جواهرات و میکاپ است، به همین دلیل باید قبل از رنگ کردن موهایتان بیشتر درمورد آن فکر کنید.

• پوست‌های با رنگ گرم با ته رنگ زرد/طلایی : رنگ‌های تیره مثل بلوطی و موهاگونی یا مسی بعنوان هایلایت برای شما عالی است.

• پوست‌های با رنگ سرد با ته رنگ آبی/قرمز : پوست شما با رنگ‌های متضاد بسیار زیباتر می‌شود. بنابراین به دنبال رنگ‌های تندتری مثل قهوه‌ای، قرمز و بلوند باشید.

• پوست‌های قرمز : رنگ‌های بژ، عسلی و طلایی برای رنگ پوست شما مناسب‌تر است.

حرف آخر

با مطالعه این مقاله متوجه شدید که پوست‌ تان دقیقا چه رنگی است و انتخاب چه رنگ لباس، آرایش و حتی رنگ مو می‌تواند درخشش و زیبایی پوست‌تان را چندبرابر کند. البته به یاد داشته باشید که این‌ها فقط نکات مهمی است که مرور کردیم و وحی منزل نیست! اگر رنگی دوست دارید که در این مقاله گفته شده که به رنگ پوست‌تان نمی‌خورد، زیاد جدی نگیرید! قرار است خود شما استایل‌تان را انتخاب کنید و آن چیزی که می‌پوشید را دوست داشته باشید. ما فقط خواستیم رنگ‌هایی که ظاهر شما را زیباتر نشان می‌دهد را به شما معرفی کنیم؛ اما در نهایت انتخاب با شماست که چه چیزی بپوشید

 

 

امتیاز شما
0
دیدگاه‌های نوشته